PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mniej LOT-u w Terminalu 2

Autor: Życie Warszawy
08-04-2008 11:39

LOT wycofał się z planów przeniesienia rejsów krajowych ze starego dworca do nowego Terminalu 2.

We wtorek 8 kwietnia nowego terminalu miały wystartować pierwsze samoloty do innych portów w Polsce. Rejsy zagraniczne LOT przeprowadził do Terminalu 2 już wcześniej. Dworzec krajowy – część buraczkowego Terminalu 1 z lat 90. – miał zostać zamknięty na cztery spusty - pisze "Życie Warszawy".
Takie deklaracje w ubiegłym tygodniu składali przedstawiciele polskiego przewoźnika, który jako jedyny operował z dworca krajowego.

Tymczasem wczoraj nowy prezes tej linii Dariusz Nowak ogłosił na konferencji prasowej, że do przeprowadzki nie dojdzie. Powodem miała być chęć uniknięcia wzrostu opłat lotniskowych, która nieuchronnie odbiłaby się na cenach biletów.

Sprawdziliśmy. Opłata pasażerska w dworcu krajowym wynosiła 24 zł od osoby, podczas gdy w Terminalu 2 – 60 zł.

Przedstawiciele Portów Lotniczych zdecydowanie odmówili odprawy rejsów krajowych według niższych stawek. Jednocześnie zaprzeczają pogłoskom o podwyżce.

– W nowym terminalu pobieramy po prostu takie same stawki jak w Terminalu 1. Tam przewoźnicy też płacą 60 zł. Nie było więc żadnej podwyżki – mówi rzecznik Portów Lotniczych Artur Burak. – Nie możemy różnicować opłaty pasażerskiej ze względu na cel podróży. LOT wiedział o tym od dawna.

Zmiana planów oznacza dla pasażerów rejsów krajowych, że nie polepszą się dla nich warunki odprawy (taką gwarancję dawałby nowy i przestronny Terminal 2). Z drugiej strony – przewoźnik nie ma w tej sytuacji pretekstu do podnoszenia cen biletów, więc powinny zostać na tym samym poziomie.

Jeszcze nie wiadomo, jak będzie rozwiązana kwestia odprawy połączeń krajowych w czasie budowy tzw. pirsu centralnego i południowego, czyli brakującego łącznika Terminalu 2 ze starą częścią lotniska. Niewykluczone, że w czasie tych prac trzeba będzie zamknąć dworzec krajowy.

Pirsy miały zostać otwarte jednocześnie z Terminalem 2, ale plany pokrzyżował konflikt z hiszpańskim wykonawcą.

W efekcie Porty Lotnicze zerwały umowę wartą 249 mln dolarów. Terminal 2 udało się otworzyć dwa lata po terminie, ale na razie Porty Lotnicze nie ogłosiły nawet przetargu na budowę pirsów. Kiedy to zrobią? Szef rządowej spółki Michał Marzec odmawia na razie podawania jakichkolwiek dat.

Były szef Portów Lotniczych Paweł Łatacz zaproponował na naszych łamach przeniesienie tanich linii z Etiudy do pirsu południowego. Te plany może jednak pokrzyżować ten sam mechanizm: nałożenie na przewoźników opłat pasażerskich z droższej części lotniska, które zniechęci ich do przeprowadzki. W ubiegłym roku lotnisko Okęcie obsłużyło 9,2 mln pasażerów, z czego Etiuda ponad 1 mln.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 982 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP