Do połowy marca rozstrzygnięty ma być przetarg na modernizację 150 km linii kolejowej Lublin-Otwock - zapowiedział w środę w Lublinie prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel. To pierwszy etap przebudowy trasy nr 7 z Lublina do Warszawy.
"Otwarcie ofert już nastąpiło; zakładamy, że do połowy marca ogłosimy wyniki postępowań. Oferty w zasadzie już są przeanalizowane, sprawdzamy ostatnie, wyjaśnienia są składane" - powiedział Merchel, który w środę wizytował linię przygotowywaną do modernizacji.
Zobacz więcej: PKP PLK mają oferty na linię Otwock - Lublin. Są warte od 2,6 do 3,4 mld zł
"11 czerwca będzie zamknięcie linii. Zakładamy, że wykonawca w maju już będzie przygotowywał się do prac" - dodał Merchel. Zaznaczył, że trwa oczyszczanie terenu i wycinka drzew.
Przetarg podzielony jest na osiem zadań, a umowy mają być podpisane do końca kwietnia. "W przypadku dwu zadań umowy będą podpisane później, ale to nie wpłynie na tempo realizacji projektu. Decyzja o podziale przetargu na kilka zadań zapadła wczesną wiosną ubiegłego roku. Tempo jest dobre. Harmonogram jest napięty, ale będziemy go chcieli realizować zgodnie z planem" - zapewnił Merchel.
W pierwszej kolejności, od czerwca tego roku do końca przyszłego roku, planowane są prace modernizacyjne na odcinku od Lublina do Pilawy. Wprowadzona będzie zastępcza komunikacja samochodowa, a pociągi na trasie Lublin-Warszawa pojadą objazdem przez Łuków.
Od początku 2019 do końca 2020 roku prace planowane są między Pilawą a Otwockiem. Na tym odcinku, o długości 23 km, dobudowany będzie drugi tor, co pozwoli zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów.
Na całej 150-kilometrowej trasie wyremontowane będą tory wraz z siecią trakcyjną, rozjazdami, przejazdami kolejowo-drogowymi i urządzeniami sterowania ruchem. Wybudowany zostanie nowy przystanek Lublin-Zachód. Powstaną dwa nowe wiadukty oraz 11 przejść dla pieszych pod torami. Wartość prac oszacowano na 3,5 mld zł.
Po zakończeniu modernizacji trasy, wiosną 2021 r. pociągi osobowe będą tamtędy jeździć z prędkością 160 km na godzinę, a towarowe - 120 km.
W drugim etapie inwestycji, w latach 2021-2022, modernizowany ma być fragment linii między Otwockiem a Warszawą. Ogłoszony został przetarg na projekt modernizacji tego odcinka.
Między Lublinem a Warszawą kursuje obecnie 80 pociągów na dobę.
Dobiega końca remont linii kolejowej Lublin-Łuków, którą będą jeździć pociągi do Warszawy w czasie modernizacji. Zaawansowanie prac wynosi około 70 proc. Po ich zakończeniu, w połowie tego roku, pociągi pojadą tą trasą z prędkością 120 km na godzinę. Wartość robót przekracza 110 mln zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Modernizacja linii kolejowej Lublin-Otwock coraz bliżej