Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Modernizacja ostatniego na Dolnym Śląsku elementu linii kolejowej E59

Autor: PAP
10-04-2015 16:52
Modernizacja ostatniego na Dolnym Śląsku elementu linii kolejowej E59
fot. Fotolia

Rozpoczynająca się przebudowa wiaduktu kolejowej przy ul. Grabiszyńskiej we Wrocławiu to ostatni element modernizacji linii kolejowej E59 na Dolnym Śląsku. W trakcie prac utrzymany będzie ruch pociągów na wiadukcie. Każdej doby przejeżdża ich tędy ponad 200.

Jak powiedział PAP w piątek rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, po przebudowie wiaduktu zakończy się warta 1,3 mld zł modernizacja dolnośląskiego odcinka linii E59.
"Najważniejsze, że w trakcie przebudowy wiaduktu udało nam się utrzymać w tym najbardziej newralgicznym punkcie ponad 90 proc. ruchu, choć mamy tam wyłączone około 60 proc. torów" - dodał rzecznik.

Jak podkreślił, ruch będzie się odbywał jednym torem, a prace obejmą przebudowę dwóch torów położonych na sąsiednim przęśle; równocześnie wykonane będą prace związane z montażem nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, rozjazdów, torów i sieci trakcyjnej.

Zaznaczył, że w przygotowanym na czas inwestycji i obowiązującym od 26 kwietnia specjalnym rozkładzie jazdy, część pociągów będzie kursować z pominięciem dworca Wrocław Główny.

"Z 239 pociągów tylko 14 zostało odwołanych. Pozostałe tak zaplanowano, by najlepiej służyły podróżnym, np. połączenia z Dzierżoniowa dotrą do nowego przystanka Wrocław Grabiszyn, natomiast z Trzebnicy do stacji Wrocław Nadodrze i Wrocław Mikołajów. Tylko pociąg Śnieżka ze Szklarskiej Poręby do Warszawy Wschodniej pojedzie z pominięciem Wrocławia Głównego przez Wrocław Nadodrze" - poinformował Siemieniec.

Modernizacja dolnośląskiej części trasy ma się zakończyć w grudniu 2015 r.

Rzecznik dodał, że jeszcze w kwietniu zostanie podpisana umowa na modernizację kolejnego odcinka trasy od granic woj. dolnośląskiego do miejscowości Czempiń (Wielkopolskie). Odcinek Poznań - Czempiń jest już realizowany.

Modernizacja 116 km trasy E 59 z Wrocławia do Poznania to jedna z największych inwestycji PKP PLK. W jej ramach przebudowano m.in. 5 stacji, 7 przystanków, 21 peronów, a wrocławianie zyskali nowy ważny na północy miasta przystanek Wrocław-Różanka. Wyremontowano też 23 przejazdy kolejowe oraz 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu. Cała inwestycja kosztuje 1,3 mld zł, z czego 792 mln zł to unijne fundusze.

Linia E59 jest częścią międzynarodowej magistrali transportowej ze szwedzkiego Ystad, przez Świnoujście, Poznań, Wrocław, przejście graniczne w Chałupkach do Wiednia. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 159 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP