XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Modernizacja ostatniego na Dolnym Śląsku elementu linii kolejowej E59

Modernizacja ostatniego na Dolnym Śląsku elementu linii kolejowej E59
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rozpoczynająca się przebudowa wiaduktu kolejowej przy ul. Grabiszyńskiej we Wrocławiu to ostatni element modernizacji linii kolejowej E59 na Dolnym Śląsku. W trakcie prac utrzymany będzie ruch pociągów na wiadukcie. Każdej doby przejeżdża ich tędy ponad 200.

Jak powiedział PAP w piątek rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, po przebudowie wiaduktu zakończy się warta 1,3 mld zł modernizacja dolnośląskiego odcinka linii E59.

"Najważniejsze, że w trakcie przebudowy wiaduktu udało nam się utrzymać w tym najbardziej newralgicznym punkcie ponad 90 proc. ruchu, choć mamy tam wyłączone około 60 proc. torów" - dodał rzecznik.

Jak podkreślił, ruch będzie się odbywał jednym torem, a prace obejmą przebudowę dwóch torów położonych na sąsiednim przęśle; równocześnie wykonane będą prace związane z montażem nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, rozjazdów, torów i sieci trakcyjnej.

Zaznaczył, że w przygotowanym na czas inwestycji i obowiązującym od 26 kwietnia specjalnym rozkładzie jazdy, część pociągów będzie kursować z pominięciem dworca Wrocław Główny.

"Z 239 pociągów tylko 14 zostało odwołanych. Pozostałe tak zaplanowano, by najlepiej służyły podróżnym, np. połączenia z Dzierżoniowa dotrą do nowego przystanka Wrocław Grabiszyn, natomiast z Trzebnicy do stacji Wrocław Nadodrze i Wrocław Mikołajów. Tylko pociąg Śnieżka ze Szklarskiej Poręby do Warszawy Wschodniej pojedzie z pominięciem Wrocławia Głównego przez Wrocław Nadodrze" - poinformował Siemieniec.

Modernizacja dolnośląskiej części trasy ma się zakończyć w grudniu 2015 r.

Rzecznik dodał, że jeszcze w kwietniu zostanie podpisana umowa na modernizację kolejnego odcinka trasy od granic woj. dolnośląskiego do miejscowości Czempiń (Wielkopolskie). Odcinek Poznań - Czempiń jest już realizowany.

Modernizacja 116 km trasy E 59 z Wrocławia do Poznania to jedna z największych inwestycji PKP PLK. W jej ramach przebudowano m.in. 5 stacji, 7 przystanków, 21 peronów, a wrocławianie zyskali nowy ważny na północy miasta przystanek Wrocław-Różanka. Wyremontowano też 23 przejazdy kolejowe oraz 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu. Cała inwestycja kosztuje 1,3 mld zł, z czego 792 mln zł to unijne fundusze.

Linia E59 jest częścią międzynarodowej magistrali transportowej ze szwedzkiego Ystad, przez Świnoujście, Poznań, Wrocław, przejście graniczne w Chałupkach do Wiednia. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Modernizacja ostatniego na Dolnym Śląsku elementu linii kolejowej E59

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!