Zapoczątkowany w 2007 roku program modernizacji lokomotyw PKP CARGO pozwoli na wydłużenie cykli przeglądowo-naprawczych lokomotyw i zmniejszy koszty eksploatacji maszyn.
Ze względu na wiek średnio powyżej 20 lat i awaryjną konstrukcję, maszyny charakteryzują się wysokimi kosztami utrzymania i dużą energochłonnością.
Inwestor zamierza w ciągu trzech lat przeprowadzić remont podwozia, układów hamulcowych i sterowania, a także systemu diagnostyki pokładowej i urządzeń pomocniczych. Modernizację tych lokomotyw przeprowadzą Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach.
Z kolei maszyny ST 44 używane są przede wszystkim do pracy z ciężkimi pojazdami towarowymi, rzadziej w transporcie osobowym. Inwestorzy liczą, że po zaplanowanym remoncie obniży się koszt eksploatacji lokomotyw.
- Modernizacja maszyn jest inwestycją długoterminową. Uzyskane efekty eksploatacyjne potwierdzają słuszność przyjętych rozwiązań i wybranej polityki PKP CARGO - mówi Zenon Duszyński, członek zarządu PESA Bydgoszcz.
Uczestnicy transakcji zaznaczają, że okres zwrotu zainwestowanych pieniędzy w modernizację lokomotyw elektrycznych wynosi ponad 10 lat.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Modernizacja polskiego taboru