PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Modertrans dostarczy 50 tramwajów dla Poznania

Autor: PAP
23-01-2017 14:54
Modertrans dostarczy 50 tramwajów dla Poznania

Wnętrze tramwaju Moderus Gamma

Fot. Modertrans, mat. pras.

Modertrans Poznań dostarczy 50 tramwajów niskopodłogowych dla poznańskiego przewoźnika - poinformowała w poniedziałek spółka Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu (MPK). Wszystkie tramwaje powinny być gotowe w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy.

W przetargu na zakup 50 tramwajów niskopodłogowych dla MPK Poznań złożono trzy oferty. Poza zwycięzcą, złożyły je także: konsorcjum spółek Stadler Polska i Solaris Bus&Coach, oraz spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Założenia przetargu zakładały dostawę 30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych z udziałem minimum 60 proc. niskiej podłogi.
Najważniejszym kryterium była cena, ale ocenie podlegały również m.in. udział niskiej podłogi, pojemność tramwajów, czy szerokość przejścia wewnątrz pojazdu. Bydgoska spółka zaproponowała najniższą cenę - 387 mln zł brutto, konsorcjum firm Stadler i Solaris chciało 462 mln zł. Wartość oferty spółki Modertrans Poznań wyniosła 397 mln zł.

"Modertrans nad tramwajem ze 100 proc. niskiej podłogi, z wózkami obrotowymi pracował wiele lat. Ważne było doświadczenie spółki na tym rynku, zaważyły też kryteria techniczne i zaproponowana cena" - powiedział w poniedziałek PAP prezes MPK Poznań Wojciech Tulibacki.

Po podpisaniu umowy, spółka będzie miała 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów. Według Wojciecha Tulibackiego, jeśli uda się szybko i sprawnie podpisać umowę, pierwsze tramwaje zostaną dostarczone w drugiej połowie 2018 roku.

W listopadzie 2016 roku Modertrans Poznań zaprezentował nowoczesny, w pełni niskopodłogowy tramwaj Moderus Gamma, mogący pomieścić 244 pasażerów. Prezes Tulibacki podkreślił, że pasażerów będą woziły nieco inne pojazdy niż tramwaj pokazany w ub. roku.

"To będą pojazdy z rodziny Gammy, ze 100 proc. niskiej podłogi, ale z innym układem wnętrza, z innym rozmieszczeniem siedzeń oraz z wózkami obrotowymi a nie sztywnymi, jak to było w modelu premierowym. Dzięki wózkom obrotowym mniej zużywają się zarówno szyny, jak i obręcze kół" - wyjaśnił.

Przetarg obejmował również dostawę niezbędnego do eksploatacji nowych pojazdów specjalistycznego wyposażenia zajezdni "Franowo" i "Głogowska", oprzyrządowania i narzędzi, pakietu naprawczego, przeprowadzenie szkolenia pracowników MPK Poznań w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów, a także dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 483 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP