PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mota-Engil Central Europe ma kontrakt na S7 dla GDDKiA

Autor: wnp.pl (TE)
08-01-2018 12:19 |  aktualizacja: 08-01-2018 13:11
Mota-Engil Central Europe ma kontrakt na S7 dla GDDKiA

Prace na budowie drogi S3 Jawor - Bolków, które realizuje Mota-Engil

fot. Mota-Engil Central Europe

Spółka zaprojektuje i wybuduje drogę ekspresową S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice w woj. małopolskim. Jego długość wynosi ok. 14 km, a wartość zlecenia to ponad 0,5 mld zł brutto.

  • Droga S7 powstaje, by usprawnić ruch na kierunku północ - południe Polski. Połączy bezpośrednio Gdańsk, Warszawę i Kraków.
  • Nowy odcinek trasy przyczyni się do aktywizacji gospodarczej terenów położonych w otoczeniu inwestycji i uporządkowania układu komunikacyjnego w północno-wschodniej części aglomeracji krakowskiej.

Obecny podczas podpisania umowy Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, podkreślił, że dzięki realizacji S7 Widoma - Szczepanowice powstanie też obejście Słomnik, co przyniesie dużą ulgę mieszkańcom tej miejscowości.

- Podpisanie kolejnej umowy na odcinek S7 od Krakowa do Widomej jest planowane w lutym 2018 r. - powiedział Adamczyk.

- Dodatkowym odciążeniem dla ruchu tranzytowego w Małopolsce będzie Północna Obwodnica Krakowa, dla której pod koniec 2017 r. został ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy robót - przypomniał.

Poprzez węzeł Kraków Mistrzejowice trasa S7 połączy się z drogą ekspresową S52, czyli planowaną Północną Obwodnicą Krakowa.
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA
Kontrakt Mota-Engil Central Europe opiewa na dokładnie 508,13 mln zł brutto wobec budżetu GDDKiA w wysokości 433,73 mln zł brutto.

Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brano: cenę (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) i gwarancję (5 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 34-miesięczny termin realizacji oraz 10-letni okres gwarancji. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od grudnia do marca).

Pozostałe oferty należały do (ceny brutto): Budimex (519,71 mln zł), konsorcjum Trakcja PRKiI, Kauno Tiltai, PEUiM z Białegostoku (581,22 mln zł), konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe, Strabag (613,84 mln zł) i konsorcjum Berger Bau Polska, Berger Bau (723,37 mln zł).

Inwestycja z problemami

Prawie 56-km odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie został podzielony na trzy części realizacyjne.

Są to: odcinek od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) - długość ok. 23 km; odcinek węzeł Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) - długości ok. 14 km oraz odcinek węzeł Widoma (bez węzła) do granic Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) - długości ok. 18 km.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

33 133 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

736 248 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP