MSP ma konkretne oczekiwania wobec zarządu LOT-u

MSP ma konkretne oczekiwania wobec zarządu LOT-u
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

MSP jako właściciel PLL LOT oczekuje od zarządu zakończenia restrukturyzacji do końca roku i przedstawienia w najbliższym czasie planu rozwoju, zaopiniowanego przez radę nadzorczą - poinformowało PAP ministerstwo skarbu. W poniedziałek powołano p.o. prezesa LOT-u.

Rada Nadzorcza PLL LOT podjęła w poniedziałek decyzję o powierzeniu pełnienia obowiązków prezesa LOT-u Marcinowi Celejewskiemu, członkowi zarządu ds. handlowych. Decyzja ta ma związek z rezygnacją Sebastiana Mikosza z funkcji prezesa zarządu PLL LOT S.A.

Resort skarbu pytany przez PAP o tę decyzję zaznaczył, że "powoływanie członków zarządu w PLL LOT należy do wyłącznej kompetencji rady nadzorczej spółki". "MSP jako właściciel PLL LOT oczekuje od zarządu zakończenia restrukturyzacji do końca roku. Ponadto oczekujemy, że zarząd przedstawi w najbliższym czasie plan rozwoju, zaopiniowany przez radę nadzorczą" - napisano.

MSP potwierdziło też, że jest "nadal otwarte na rozmowy z potencjalnym inwestorem (dla LOT-u - PAP) wierząc, że proces zakończy się sukcesem". "Proces przekształceń własnościowych jest skomplikowany, wymaga przygotowania ważnych dokumentów korporacyjnych zarówno przez spółkę, jak i przez MSP. Kluczowym założeniem jest wypracowanie optymalnych warunków dla rozwoju spółki, jak i dla interesu Skarbu Państwa" - zastrzegł resort.

Media spekulowały, że powodem rezygnacji Sebastiana Mikosza z funkcji prezesa LOT-u były przeciągające się negocjacje z potencjalnym inwestorem, amerykańskim funduszem Indigo Partners. MSP zapewniało, że nie jest prawdą, że jakkolwiek opóźnia proces, który umożliwiłby wejście do LOT inwestora. Także w rozmowie z PAP minister skarbu Andrzej Czerwiński zapewniał o otwartości na rozmowy z potencjalnym inwestorem.

Mikosz był prezesem LOT-u dwukrotnie. Pierwszy raz w 2009 roku; po raz drugi w lutym 2013 r. Pod koniec 2012 roku LOT stał się niewypłacalny i konieczna była pomoc państwa.

Pierwszą transzę pomocy publicznej LOT otrzymał w grudniu 2012 r. - było to 400 mln zł. Komisja Europejska zatwierdziła pomoc państwa dla spółki w lipcu 2014 r. KE zaakceptowała również plan jej restrukturyzacji; uznała też, że pomoc na restrukturyzację w wysokości 804 mln zł jest zgodna z unijnymi zasadami pomocy państwa. Ostatecznie poza pierwszą transzą pomocy w wysokości 400 mln zł, przewoźnik drugą transzę wykorzystał tylko w części, otrzymując 127 mln zł. W zeszłym roku spółka zarobiła na lataniu 99,4 mln zł. Był to pierwszy zysk przewoźnika od siedmiu lat.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: MSP ma konkretne oczekiwania wobec zarządu LOT-u

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!