PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na Dolnym Śląsku samorządowa spółka kolejowa wygrywa z prywatnymi autami

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
08-09-2017 06:03 |  aktualizacja: 08-09-2017 07:29
Na Dolnym Śląsku samorządowa spółka kolejowa wygrywa z prywatnymi autami

Prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski: By zachęcić ludzi do wybierania kolei, trzeba przedstawić im ofertę prostą i nieskomplikowaną. A zarazem atrakcyjną cenowo.

Wydaje mi się, że niektórzy urzędnicy nie zorientowali się jeszcze, że koleje samorządowe są największym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce - mówi Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich i przewodniczący Rady Związku Pracodawców Kolei Samorządowych.

  • Mieszkańcy Dolnego Śląska uznali, że transport kolejowy może być dla nich wariantem pierwszego wyboru.
  • Wspólny Bilet Samorządowy to problem mentalny.
  • Konferencja na temat wspólnego biletu kolejowego - w połowie września.
*****************

Województwo dolnośląskie ma, według danych Urzędu Transportu Kolejowego z lat 2012 - 2016, najwyższą wieloletnią dynamikę przyrostu liczby pasażerów w przeliczeniu na jednego mieszkańca - 57 proc. Bije pod tym względem na głowę województwo małopolskie  - 19 proc. i wielkopolskie - 11 proc. Skąd ten sukces?

- Dolny Śląsk ma szczęście do rządzących regionem. Do tej pory wszyscy marszałkowie dostrzegali potrzebę rozwijania kolei samorządowych. W ciągu ostatnich trzech lata ten proces jeszcze przyśpieszył. Dziś możemy już naprawdę powiedzieć, że kolej to dla samorządu priorytet. Świadczą o tym rosnące wskaźniki naszej spółki i wielkość środków kierowanych na kolej z RPO.

Dlaczego pasażerowie wybierają Koleje Dolnośląskie?


- Spółka miała stworzyć przyjazną kolej nastawioną na potrzeby mieszkańców regionu. Naszym celem było sprawienie, by Dolnoślązacy uznali, że transport kolejowy może być dla nich wariantem pierwszego wyboru. I udało się!

Problemy tkwią w szczegółach?


- Oczywiście. Do dobrego funkcjonowania kolei i do zachęcenia podróżnych do korzystania z nich niezbędne jest spełnienie kilku warunków.

Chodzi o nowoczesny tabor oraz sprawną i nowoczesną infrastrukturę. O możliwość jazdy z przyzwoitą prędkością i o wysoką częstotliwość kursowania pociągów; nic nie da nawet nowy pociąg, ale jadący po starych szynach z prędkością 50 km/h, z częstotliwością czterech kursów na dobę. Istotne są też atrakcyjne ceny biletów i dobry rozkład jazdy. Także rozwiązania systemowe promujące kolej oraz aktywne działania organizatora transportu, czyli samorządu województwa.

To hojny właściciel?


- Nie skąpi. Od momentu powstania, Koleje Dolnośląskie przeznaczyły na modernizację i zakup nowego taboru ponad 350 mln zł. To niebagatelna kwota, dzięki której mieszkańcy regionu podróżują nowoczesnymi pociągami. Jeszcze w tym roku nasz tabor powiększy się aż o 11 nowych, pięcioczłonowych EZT wyprodukowanych przez Newag. I to jest odpowiedź na wciąż rosnące zainteresowanie naszymi usługami.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 480 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

328 965 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP