W tygodniu kończącym piątek ceny przewozów drobnicy w kontenerach w umowach spotowych na trasie porty Dalekiego Wschodu - porty Europy Północnej (w tym DCT Gdańsk) wzrosły o symboliczne dwa dolary, do 882 USD/TEU.
Na liniach porty Dalekiego Wschodu - porty Morza Śródziemnego stawki wzrosły w ubiegłym tygodniu o 1 dolar – do 878 USD/TEU.
Ogólnie, wskaźnik Shanghai Containerized Freight Index zmalał 23 bm. o 11 dolarów, do poziomu 827,27 USD/TEU, bowiem spadki stawek frachtu wystąpiły w przypadku dziewięciu stałych połączeń, na piętnaście notowanych, a tylko w przypadku trzech – wzrosły symbolicznie.
Analitycy podkreślają, że są to niskie poziomu, przed bliskim rozpoczęciem szczytu przewozów towarów.
W minionym tygodniu wzrósł natomiast wskaźnik Baltic Dry Index – do 860 pkt. , z poziomu 848 pkt. 19 bm. On także jest jednak niski w porównaniu z najwyższym poziomem z końca marca br. (912 pkt.).
BBI mierzy koszty transportu ładunków masowych suchych na głównych 11 trasach na świecie, w tym: rudy żelaza, węgla, cementu, zbóż i nawozów.
Za poziom bazowy (1000 pkt.) przyjmuje się 4 stycznia 1985 r., tj. stan z pierwszego notowania.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nadal niskie stawki przewozu towarów morzem