XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 21 godz
  • 12 min
  • 31 sek

Koleje Mazowieckie z rekordowym kontraktem. Kiedy pierwsze pociągi?

  • aw/PAP
  • Opublikowano: 17 stycznia 2018 - 15:01 | Zaktualizowano: 17 stycznia 2018 - 15:04
Dostawy pierwszych pociągów dla Kolei Mazowieckich z podpisanego kontraktu wartego 2,2 mld zł mają trafić do samorządowego przewoźnika w ciągu roku po podpisaniu pierwszej umowy realizacyjnej - poinformował Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Koleje Mazowieckie, spółka samorządu województwa mazowieckiego, podpisały w środę (17 stycznia) umowę ramową na dostawę 71 nowych pociągów od Stadler Polska za 2,2 mld zł.

"Przed nami do podpisania sześć umów realizacyjnych i konkretne dostawy będą odbywały się najprawdopodobniej od przełomu roku 2018/2019 do roku 2022. Pierwsze pociągi, w stosunku do których będzie podpisana umowa realizacyjna, mają obsługiwać linię do Działdowa. To ma być umowa na sześć pięcioczłonowych pociągów" - powiedział Stepień.

Prezes dodał, że spółka będzie starała się o dofinansowanie 50 proc. wartości kontraktów unijnymi środkami z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wyjaśnił, że informacje o dofinansowaniu miały być przekazane w grudniu ubiegłego roku, ale do tej pory jeszcze ich nie ma. "Liczymy na to, że w każdej chwili takie informacje się pojawią" - powiedział Stępień.

Prezes powiedział, że spółka złożyła sześć wniosków o dofinansowanie na nowe pociągi w Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Stępień powiedział, że gdyby okazało się, że spółka dostanie potwierdzenie dofinansowania z CUPT-u na mniejszą liczbę pociągów niż 71, to wtedy zostanie podpisana umowa realizacyjna na tyle składów, na ile zostanie przyznane dofinansowanie.

"Ewentualnie szukamy finansowania brakującego w innych źródłach na przekład w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego" - dodał.

Stępień poinformował, że o ile spółce uda się pozyskać połowę środków na sfinansowanie pociągów, to resztę będzie organizowała sama zaciągając kredyt konsorcjalny. "Najprawdopodobniej będzie to konsorcjum polskich banków" - dodał.

Spośród 71 pociągów 61 mają to być składy pięcioczłonowe, które zostaną skierowane do obsługi Warszawy i 39 ościennych gmin. Natomiast 10 składów dwuczłonowych trafi na trasy wokół Radomia.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!