Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) zbudowała największy na świecie kontenerowiec, o pojemności 20150 TEU.
Kontenerowiec o nazwie „MOL Triumph” (taką samą nazwę nosił zezłomowany mały statek o tej samej nazwie, zbudowany w 1988 r.) ma 400 metrów długości, 58,8 m szerokości i zanurzenie 16 m.
Statek jest wyposażony w energooszczędny napęd SHI. Przechodzi próby morskie i 27 bm. ma zostać przekazany armatorowi.
Dotychczas największe kontenerowce, klasy Barzan (zbudowane w 2015 r. dla United Arab Shipping Company) mogą zabierać po 19870 kontenerów 20 stopowych. Ustawione jeden za drugim, taka liczba kontenerów miałaby długość ponad 121 km.
Tendencja wzrostu pojemności kontenerowców ma związek z możliwością obniżenia kosztu przewozu 1 TEU, czyli poprawą efektywności działalności armatora. Problemem jest jednak maksymalne zapełnienie statku w każdym rejsie.