Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Wiesław Jarosiewicz, odpowiada na łamach "Rynku Kolejowego" na zarzuty prezesa Freightliner PL, Rafała Milczarskiego.
Spór o lokomotywy klasy 29 EMD
"Zadane przez Pana pytania dotyczą firmy i spraw, na które Urząd Transportu Kolejowego wielokrotnie udzielał wyjaśnień i odpowiedzi, które nadal są przedmiotem wielu wystąpień medialnych, jak sądzimy na wiosek zainteresowanej firmy" - pisze Wiesław Jarosiewicz, prezes UTK.
"Mamy do czynienia z niespotykanym w żadnym kraju naciskiem jednej firmy na Urząd administracji rządowej odpowiedzialny za bardzo ważną dziedzinę jaką jest bezpieczeństwo ruchu kolejowego, w celu wymuszenia bezwarunkowego dopuszczenia do eksploatacji lokomotyw zbudowanych w innych krajach z przeznaczeniem ich do eksploatacji na nieporównywalnie innej infrastrukturze kolejowej, niż istniejąca w Polsce. Jest to jedna z nielicznych firm, która przy wsparciu medialnym przyjęła formę działania wg własnego rozumienia zasad bezpieczeństwa w kolejnictwie, kwestionując i zaskarżając decyzje podjęte w celu zachowania bezpieczeństwa ruchu kolejowego przez powołany do tego celu centralny urząd administracji rządowej.
Aktualnie prowadzone jest postępowanie administracyjne dot. zakazu eksploatacji omawianych lokomotyw z jednoosobową obsługą trakcyjną. Od ww. decyzji Firma odwołała się występując zgodnie z kpa do prezesa UTK o ponowne rozpatrzenie sprawy. Postępowanie to trwa, a jego zakończenie, w postaci wydania decyzji administracyjnej, przewiduje się na 20 maja br."
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Narasta spór między Urzędem Transportu Kolejowego a Freightlinerem PL