31 marca - to nowy termin zakończenia budowy stacji Słodowiec. Pasażerowie zaczną do niej dojeżdżać kilka tygodni później.
Ustalono w nim, że wszystkie prace muszą się skończyć do 31 marca. To już trzeci termin zakończenia robót. Ostatniego z nich (15 stycznia) nie udało się dotrzymać, bo okazało się, że tunel pod Trasą AK podmywają wody gruntowe. Minęło kilka tygodni, zanim betonowo-żeliwna konstrukcja przestała się przemieszczać. Teraz kontynuowana jest tam budowa torowiska.
Na przełomie marca i kwietnia wcale jednak nie dojedziemy do Słodowca. Zaczną tam wprawdzie kursować pociągi, ale na razie bez pasażerów. To i tak dobra wiadomość dla mieszkańców Żoliborza. Oznacza, że wszystkie składy z Kabat będą już wtedy docierać do stacji Marymont. Od ponad roku kursuje tam tylko jeden wahadłowy pociąg, z którego trzeba się przesiadać na stacji Plac Wilsona.
Żeby jednak można było podłączyć wszystkie instalacje do najnowszego przystanku metra, w drugiej połowie marca na blisko tydzień trzeba będzie zamknąć stację Marymont.
Na początku kwietnia Metro Warszawskie zaprosi na odbiory stacji Słodowiec różne służby, m.in. straż pożarną. Potem pozwolenie na użytkowanie będzie musiał wydać wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego. W optymistycznym wariancie z nowej stacji pasażerowie zaczną korzystać w drugiej połowie kwietnia.