XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nawet 500 kolejarzy PKP Cargo może stracić pracę

Nawet 500 kolejarzy PKP Cargo może stracić pracę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Pracownicy PKP Cargo nie muszą już pracować dla swojej firmy. Jeśli się zdecydują, mogą siedzieć w domu i dostawać 60 proc. swojej pensji. Po raz pierwszy wprowadzono w życie przepis z 2000 roku, przygotowany na sytuację kryzysową. A taka właśnie nastała, bo firma boryka się z drastycznym spadkiem liczby zleceń

Dla kolejarzy to ostatnia forma obrony miejsc pracy przed zwolnieniami grupowymi. Już kilkadziesiąt osób na Dolnym Śląsku zgodziło się podpisać takie porozumienie - czytamy w dzienniku "Polska. Gazeta Wrocławska".

- Negocjacje trwają i w przyszłym tygodniu dowiemy się, czy będą zwolnienia w firmie - mówi w dzienniku Jacek Krawczun, członek Zarządu Regionu Zagłębie Miedziowe NSZZ Solidarność. - Jeśliby do tego doszło, to mamy zapewnienie władz przedsiębiorstwa, że zwolnienia będą równomierne we wszystkich oddziałach.

Pracownicy boją się, że przy obecnym poziomie zamówień firma zdecyduje się na zwolnienia. A liczba pociągów z transportem spadła na Dolnym Śląsku od stycznia o blisko połowę. Na przykład z kamieniołomów koło Jawora i Złotoryi odjechało od początku roku zaledwie dwadzieścia wagonów z kruszywem dla firm budujących drogi. Spółka już wcześniej przestała wozić złom, gdy jesienią załamał się w Polsce rynek surowców wtórnych.

Cargo coraz rzadziej transportuje kruszywa dla drogowców. Rządowych zleceń nie ubywa - to inni zarządcy dróg ograniczyli inwestycje. Jak zapewnia Joanna Wąsiel z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w tym roku będzie nawet więcej inwestycji, bo planowana jest np. przebudowa trasy z Wrocławia do Warszawy. Na razie PKP Cargo ratują dostawy węgla.

Nieoficjalnie mówi się o ponad 7 tysiącach ludzi planowanych do zwolnienia w całym przedsiębiorstwie. Na Dolnym Śląsku oznaczałoby to zwolnienie ok. 500 osób spośród 4-tysięcznej załogi - czytamy w "Polska.Gazeta Wrocławska".

PolMiedź Trans, druga dolnośląska firma zajmująca się transportem kolejowym, jest w lepszej sytuacji. Jej podstawowe zadanie to transport produktów koncernu KGHM Polska Miedź. Pozostałe zlecenia stanowią ułamek działalności firmy
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nawet 500 kolejarzy PKP Cargo może stracić pracę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!