W tzw. planie Morawieckiego pojawia się przykładowy program o nazwie "Luxtorpeda 2.0", odnoszący się do branży kolejowej. Firmy liczą na takie wsparcie, jednak prezes Newagu ostrzega, że poza dogodnościami, brakuje w nim konkurencyjności i nie obejmie on wszystkich.
̶ Branża kolejowa potrzebuje takiego programu - mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newag S.A. z Nowego Sącza, małopolskiej firmy dostarczającej tabor kolejowy.
Jak też podkreśla, program stwarza szanse dla branży, która została dostrzeżona.
̶ Tyle, że poza dogodnościami, które ten program dla branży przyniesie, brakuje mi w nim konkurencyjności – mówi Zbigniew Konieczek.
Program nie dla wszystkich firm?
Jak wyjaśnia, według swoich pierwotnych założeń program Luxtorpeda 2.0 ma dotyczyć woj. kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego.
̶ Ograniczenie programu tylko do tych dwóch województw, ogranicza konkurencyjność i pomija inne, prężnie działające firmy w branży, w tym Newagu, mówi jej prezes.
̶ Jeśli odczytamy program literalnie, to można powiedzieć, że tylko w tych dwóch województwach możemy mówić o rozwoju transportu nie tylko kolejowego – mówi Konieczek.
Tymczasem premier Morawiecki powiedział, że to jest przykładowa prezentacja inteligentnego rozwoju polskiej gospodarki. Dlatego apelujemy - Małopolska i inne województwa mogą również przyczynić się do rozwoju tego sektora – mówi prezes firmy.
Kwota ok 8,5 mld euro przeznaczona na rozwój polskiego przemysłu kolejowego ma pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowiska.
Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju autorstwa wicepremiera Mateusza Morawieckiego przedstawia koncepcję rozwoju Polski w perspektywie 25 lat.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Newag zaniepokojony "Luxtorpedą 2.0" z planu Morawieckiego