Linie lotnicze będą musiały podawać ceny biletów wraz ze wszystkimi opłatami, które uiszcza klient. Tak wynika z nowelizacji prawa lotniczego, którą przyjął rząd.
Po nowelizacji ma być inaczej. Trzeba będzie podawać ceny biletów ze wszystkimi elementami (opłatami, dopłatami i podatkami). Obowiązek ten będzie dotyczył także reklam. Ministerstwo Transportu, które przygotowało projekt, podkreśla również, że często wszystkie dodatkowe opłaty stosowane przez przewoźników nazywane są lotniskowymi. W praktyce opłaty te są niższe, a więc informacja przewoźnika wprowadza klientów w błąd. Na problem cen za złotówkę zwraca też uwagę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z raportu opublikowanego w 2006 r. wynika, że cena to główny czynnik, którym kierują się konsumenci, kupując bilet. Brak podawania pełnych cen poważnie narusza więc ich interes ekonomiczny. Po raporcie sytuacja się poprawiła.
Nowela trafi teraz do Sejmu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nie będzie reklam i ofert przelotów za złotówkę