PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nie było „ustawionego” przetargu Kolei Mazowieckich

Autor: wnp.pl (PS)
05-07-2017 11:45
Nie było „ustawionego” przetargu Kolei Mazowieckich
Fot. PTWP (Szymon Jankowski)

Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że nie ma podstaw do wniosku, że w przetargu Kolei Mazowieckich faworyzowano firmę Stadler. Tym samym KIO odrzuciła odwołania Pesy i Newagu, uznając je za bezpodstawne - poinformowały służby prasowe przewoźnika.

NEWAG i PESA negowali sformułowania ze specyfikacji przetargowej, dotyczące zamówienia 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych - 61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych.
Głównym zarzutem było to, że Koleje Mazowieckie, poprzez niektóre sformułowania dotyczące wymogów technicznych zamawianych pojazdów, faworyzują właśnie firmę Stadler. Chodziło np. o wskazanie jako jednego z kryteriów oceny ofert parametru trwałości kół monoblokowych bez określania maksymalnej dopuszczalnej jego wartości. To, zdaniem Newagu, mogło skutkować nieporównywalnością ofert i tym samym naruszeniem zasad uczciwej konkurencji.

Wśród zarzutów stawianych przez PESĘ jest m.in. rozróżnienie w specyfikacji  wymogu trwałości kół monoblokowych pojazdów dwuczłonowych i pięcioczłonowych na koła monoblokowe napędne oraz koła monoblokowe toczne.

Wszystkie te oraz inne zarzuty zostały w całości odrzucone przez KIO. W związku z taką decyzją Izby przewoźnik zostaje zwolniony z obowiązku wniesienia zmian w sformułowania zawarte w specyfikacji przetargowej - poinformowały Koleje Mazowieckie.

- Ogłoszone przez nas postępowanie przetargowe na dostawę 71 EZT jest nowatorskim podejściem w procesie wyłonienia dostawcy taboru do obsługi Mazowsza – powiedział Czesław Sulima, p.o. prezesa zarządu, dyrektor ds. eksploatacyjnych Kolei Mazowieckich. - Chodzi o zawarcie umowy ramowej z jednym wykonawcą i dostarczanie w dłuższej perspektywie jednego typu pojazdów, co ma niebagatelne znaczenie dla kosztów ich eksploatacji i utrzymania.

Podkreśla on, że zawarte w SIWZ kryteria oceny ofert były takie, aby „oceniać i akceptować najlepsze rozwiązania techniczne zaproponowane nam przez producentów taboru, by w konsekwencji pojazdy kolejowe były niezawodne w użytkowaniu, bezpieczne i przyjazne pasażerom”.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

36 893 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

673 923 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP