XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nie zmieściły się pod wiaduktem - wjadą na Centralny

Nie zmieściły się pod wiaduktem - wjadą na Centralny
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Pasażerów jeżdżących koleją z Radomia czy Piaseczna do Warszawy 1 września czekają nowości. Na torach pojawią się piętrowe, klimatyzowane składy. Otwarte zostaną też dwa nowe przystanki.

Piętrusy kupione w fabryce Bombardier zamiast na dworzec Warszawa-Śródmieście wjadą na Centralny - pisze "Gazeta Wyborcza". Jak pisaliśmy kilkakrotnie, nie zmieszczą się w wyremontowanym półtora roku temu tunelu podmiejskim. Okazało się bowiem, że odległość od dachu wagonów do sieci energetycznej jest w kilku miejscach za mała.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzi, że zamówi szczegółową analizę w tej sprawie i ewentualnie poprosi Ministerstwo Infrastruktury o małe odstępstwa od norm. Jednak na razie piętrusy prócz Dworca Śródmieście będą musiały ominąć też stacje: Ochota, Powiśle i Stadion. Spółka Koleje Mazowieckie zdecydowała, że nowe, wysokie wagony wypuści głównie na linię radomską. Jak wynika ze zmienionego rozkładu jazdy, który wejdzie w 1 września, piętrusami będzie można podróżować m.in. porannymi kursami z Radomia do Warszawy o godz. 4.38, 4.53, 5.10 i 6.00. Jeden piętrowy skład zacznie też kursować na trasie do Siedlec.

Na torach pojawi się lepszy tabor, ale rozkład nie został poprawiony. Np. w godz. 7-9 z Zalesia Górnego czy z Piaseczna do Warszawy kursuje zbyt mało pociągów. Jeśli ucieknie nam jeden, na następny trzeba będzie czekać 40-50 minut.

- Na trasie do Radomia wciąż prowadzone są roboty i nie mogliśmy zwiększyć częstotliwości kursowania - twierdzi Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.

Tymczasem po zakończonej w lipcu przebudowie torów z Okęcia do Warszawy Zachodniej pasażerowie liczyli na to, że pociągi nie tylko zaczną jeździć częściej, ale też szybciej. Spotka ich zawód. Np. pociąg odjeżdżający z Piaseczna o godz. 6.57 dotąd jechał do Warszawy-Śródmieście 34 min. Teraz ten sam odcinek pokona w 42 min, bo tory są wciąż remontowane.

Na pocieszenie kolejarze otwierają dwa przystanki kolejowe - Warszawa Żwirki i Wigury oraz Warszawa Aleje Jerozolimskie. W spółce PKP Polskie Linie Kolejowe liczą na dużą frekwencję. - W Al. Jerozolimskich jest mnóstwo biur. Na pewno wielu ludzi zacznie do pracy dojeżdżać koleją - przewiduje Kazimierz Peryt z PKP PLK.

Spółka od dawna planuje też budowę odnogi linii radomskiej na lotnisko Okęcie. Będzie gotowa najwcześniej pod koniec 2010 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nie zmieściły się pod wiaduktem - wjadą na Centralny

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!