W trzecim kwartale tego roku 91,4 proc. pociągów pasażerskich przyjechało zgodnie z rozkładem jazdy.
W drugim kwartale br. wskaźnik punktualności wynosił 91,7 proc., a w pierwszym - 93,9 proc., wynika z informacji Urzędu Transportu Kolejowego.
Przypomnijmy, że pod pojęciem „przyjazd punktualny” UTK rejestruje dotarcie do stacji docelowej pociągu także z opóźnieniem powyżej 5 minut.
Najbardziej punktualne w trzecim kwartale były pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej (wskaźnik 99,6 proc.), przed niemiecką Uznamską Koleją Nadmorską - UBB (99 proc.) i PKM w Trójmieście (98 proc.).
Najbardziej opóźnione były pociągi PKP Intercity (wskaźnik punktualności 76,9 proc.), Kolei Dolnośląskich (89,3 proc.) i Kolei Śląskich (89,4 proc.).
Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (z wyłączeniem opóźnień do 5 minut) wyniósł w trzecim kwartale 17 minut i 44 sekund, a wraz z opóźnieniami do 5 minut - 9 minut 17 sekund.
Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut - 54,5 proc. (blisko 44 tysiące) oraz od 5 do 60 minut - 43,4 proc. (35 tysięcy).
W trzecim kwartale br. licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 427,7 tys. pociągów (o ok. 4,5 tys. więcej niż w poprzednim), a odwołali 1534.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nieco lepsza punktualność pociągów pasażerskich