XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Niemcy kończą budowę mostu kolejowego na Odrze

Niemcy kończą budowę mostu kolejowego na Odrze
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od 17 października do 13 grudnia całkowicie wstrzymany zostanie ruch pociągów na trasie Kunowice - Frankfurt nad Odrą. Dalekobieżne będą jeździć okrężną drogą - informuje "Gazeta Lubuska".

- Czas przejazdu pociągów dalekobieżnych wydłuży się do 50 minut, bo będą one jeździć przez Kostrzyn - powiedział rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Łańcucki. - Natomiast trzy pary pociągów lokalnych, z Rzepina do Frankfurtu nad Odrą, będą zastąpione komunikacją autobusową - dodał.

Te utrudnienia w ruchu były już zapowiadane w lutym, gdy rozpoczęła się budowa nowego mostu na Odrze. Wtedy mówiło się jednak, że prace potrwają do 1 grudnia. Podczas konferencji prasowej we Frankfurcie nad Odrą Niemcy (to oni są inwestorami) zapowiedzieli, że budowa potrwa do 13 grudnia, bo niedawno znaleziono stare elementy konstrukcji mostu, które trzeba usunąć. 18 listopada dojdzie do operacji przesuwania nowego mostu w miejsce starego, który zostanie zburzony. Ma to być technologiczny majstersztik, bo cała konstrukcja waży ponad 5,5 tys. ton.

Dzięki nowej kolejowej przeprawie przez Odrę pociągi będą mogły jeździć na tym odcinku z prędkością do 100 km na godzinę. Dotychczas most na Odrze był wąskim gardłem na europejskiej magistrali kolejowej Paryż - Berlin - Warszawa - Moskwa.

Cztery lata temu niemieccy specjaliści odkryli, że w XIX-wiecznych przęsłach mostu są dziury. Żeby nie obciążać go nadmiernie, w grudniu 2005 roku zamknięto jeden tor. Na innych pociągi musiały zwalniać do 20 km na godzinę. Od tego momentu było jasne, że trzeba budować nowy most na Odrze. Kosztować będzie ok. 25 mln euro. Zapłacą za to Niemcy, bo zgodnie z porozumieniem sprzed 15 lat, mosty na Odrze są w ich utrzymaniu, a na Nysie - w naszym.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niemcy kończą budowę mostu kolejowego na Odrze

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!