Bez wielkiej fety oddana została do użytku w wersji testowej pierwsza w pełni automatyczna linia metra w Niemczech. Próbny pociąg wyruszył przed tygodniem w premierową jazdę w Norymberdze ze stacji Maxfeld, na sześć tygodni przed oficjalnym otwarciem liczącej 6,5 kilometrów trasy U3.
Celem próbnych przejazdów jest przetestowanie dopuszczonych do tej pory do ruchu 20 automatycznie sterowanych składów. Nowa linia metra sterowana jest poprzez system, w skład którego wchodzi wiele komputerów. Zastosowane systemy bezpieczeństwa maja bezzwłocznie zatrzymać pociąg nie tylko w skrajnych wypadkach, jak np. wypadnięcie z szyn, ale także np. przy upadku pasażera na tory, czy gdy znajdą się na nich większe przedmioty.
Więcej informacji o tym, jak przebiega ruch na nowej trasie metra w Norymberdze podamy w czerwcu, gdy pociągi U3 znajdą się w regularnym rozkładzie jazdy VAG (Verkehrs - Aktiengesellschaft Nürnberg).
Norymberskie metro jest najmłodszym metrem w Niemczech i obsługuje liniami U1/U11 i U2/U21 trasy o łącznej długości 32,4 km. Codziennie gości ok. 316 tys. pasażerów. Z otwarciem linii U3 liczba pasażerów ma się zwiększyć o min. 35 tys. dziennie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Niemcy: Pierwsza automatyczna linia metra