W latach 2005 - 2013 znacznie wzrosła średnia moc i wydajność silników nowo zarejestrowanych pojazdów w Niemczech.
Ale w związku z tym względne arytmetyczne zużycie paliwa było o 3,8 mld litrów wyższe w 2013 r., a poziom emisji dwutlenku węgla wzrósł o 9,5 mln ton w porównaniu z 2005 roku.
Większe zużycie objęło głównie segment samochodów klasy SUV i pojazdów terenowych, w których montowane są silniki dużej mocy.
Destatis stwierdza, że gdyby flota rejestrowanych samochodów pozostała bez zmian, emisja CO2 mogłaby zmaleć o 12 proc., pomimo wzrostu liczby pojazdów. W rzeczywistości jednak, emisja ta zmniejszyła się o zaledwie 1,6 proc.
Była ona jednak rozłożona nierównomiernie. Samochody benzynowe wyemitowały w 2013 roku 55,84 mln ton CO2, tj. o 13,9 proc. mniej niż w 2005 roku, natomiast z napędem Diesla 34,24 mln ton, tj. o 12,4 proc. więcej.
W omawianym okresie, średnie zużycie na 100 km spadło odpowiednio w latach 2005 – 2013 z: 8,3 l do 7,8 l (silniki benzynowe) oraz z 6,8 l do 6,7 l.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Niemcy: silniejsze auta, więcej spalin