Jedna z najrentowniejszych tras ICE w Niemczech z powodu wadliwych betonowych podkładów zostanie na kilka miesięcy zamknięta.
Powodem jest zamknięcie trasy szybkiego ruchu Hamburg-Berlin od marca do czerwca. Deutsche Bahn ma wymienić w tym czasie dziesiątki tysięcy podkładów, donosi berliński dziennik „Berliner Morgenpost”. Podkłady, wyprodukowane na początku lat dziewięćdziesiątych, są w wielu miejscach uszkodzone i kruszą się.
Niemiecka kolej ma problemy z podkładami producenta z Rethwisch na terenie całego kraju. Z reguły części te powinny wytrzymać 30 lat, ale w przypadku wspomnianych podkładów, zdaniem DB, zastosowany piasek nie znosi się z innymi częściami betonu. Na terenie całego kraju prowadzona jest wymiana tych podkładów, ale nie istnieje niebezpieczeństwo dla ruchu pociągów, powiedział gazecie rzecznik DB.
Kolej zdecydowała się na całkowite zamknięcie trasy Hamburg-Berlin. Pociągi skierowane zostaną objazdem przez Salzwedel/Uelzen i Stendal. Czas przejazdu wydłuży się o pół godziny do dwóch godzin. Na wszystkich pozostałych trasach roboty przeprowadzane będą w ramach regularnych prac konserwacyjnych.