PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nieprawidłowości w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego

Autor: PAP
20-10-2009 20:46
Nieprawidłowości w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego

Nieprawidłowości w przeprowadzaniu egzaminów na licencje pilota i powoływaniu członków komisji egzaminacyjnej oraz brak aktualnych pytań egzaminacyjnych - to niektóre wnioski z kontroli prowadzonej przez Ministerstwo Infrastruktury w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. O jej wynikach poinformował resort na swoich stronach internetowych.

Kontrola ma związek z zatrzymaniem w sierpniu przez CBA sześciu pracowników ULC - członków Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej oraz wykładowcy przedmiotów lotniczych. Zatrzymani za łapówki od pilotów i kandydatów na pilotów mieli zaliczać sesje egzaminacyjne na licencje lotnicze. 8 osób usłyszało zarzuty za korupcję przy egzaminach teoretycznych na licencję pilota. 6 zaś było podejrzanych o przyjęcie łapówek i działanie w zorganizowanej grupie, a dwie o nadużycie uprawnień. W ub. tygodniu na polecenie Prokuratury Okręgowej w Warszawie zatrzymano kolejne dwie osoby. Zarzut udzielenia korzyści majątkowej za pomoc przy części teoretycznej egzaminu na licencję pilota postawiono kompozytorowi Januszowi S.
Kontrola była prowadzona w dniach 6-28 sierpnia; obejmowała okres od lutego 2007 r. do dnia rozpoczęcia kontroli. Jej zakresem objęto "Procedury egzaminowania i licencjonowania personelu lotniczego stosowane w ULC".

Podczas kontroli ustalono, że procedury egzaminowania i licencjonowania nie były na bieżąco aktualizowane i dostosowywane m.in. do zmian w przepisach prawa lotniczego.

"W okresie objętym kontrolą zmieniona została organizacja ULC m.in. w zakresie usytuowania Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej w strukturze ULC. Rozbieżności między wewnętrznymi regulacjami a stanem faktycznym powodowały m.in. brak przejrzystości sposobu działania LKE, utrudniając skuteczny nadzór nad jej działalnością" - czytamy w wynikach pokontrolnych.

Nieprawidłowości stwierdzono również w powoływaniu członków LKE. Dochodziło do łączenia różnych funkcji członków komisji (np. jedna osoba była jednocześnie przewodniczącym LKE oraz sekretarzem), co - zdaniem MI - może prowadzić do niewłaściwego funkcjonowania komisji.

Kontrolujący stwierdzili, że pytania zestawów egzaminacyjnych z Centralnego Banku Pytań, które powinny być aktualizowane co 2 lata, w latach 2007-2009 nie zostały zmienione.

Resort dopatrzył się braków w protokołach z przeprowadzonych sesji egzaminacyjnych. "W związku z brakiem odpowiedniej dokumentacji kontrolujący nie byli również w stanie ustalić składu zespołu nadzorującego egzamin, m.in. ilości osób nadzorujących egzamin, podziału ich obowiązków, możliwości swobodnego dostępu do sali oraz testów" - napisano we wnioskach pokontrolnych. Nieprawidłowości wykryto również w listach kandydatów przystępujących do egzaminu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 552 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.