PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Niezależni przewoźnicy kolejowi upomnieli się o swoje

Autor: wnp.pl (PS)
26-10-2017 21:46
Niezależni przewoźnicy kolejowi upomnieli się o swoje

Za mało jest wagonów w obiegu, czy też ich obieg jest hamowany remontami torów i kumulacją przewozów?

Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

- Problem z transportem węgla do elektrowni to tylko jeden z elementów szerszego zagadnienia, jakim jest zła sytuacja transportu kolejowego w Polsce. Należy o tym rozmawiać systemowo i z uwzględnieniem wszystkich uczestników rynku, w tym również – przewoźników niezależnych - stwierdził Wojciech Jurkiewicz, prezes zarządu Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.

W ten sposób odniósł się do powołania przez premier Beatę Szydło zespołu, który ma pilnie rozwiązać problem opóźnień w wywozie węgla z kopalń i ich przywozie do największych odbiorców. W jego skład wchodzą: prezes PKP SA Krzysztofa Mamińskiego, wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski oraz wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.
W opinii Jurkiewicza w skład zespołu powinni wejść również przedstawiciele przewoźników spoza Grupy PKP.

- Dziś na rynku mamy kilkudziesięciu licencjonowanych przewoźników towarowych, którzy mają szereg unikalnych spostrzeżeń i kompetencji - ocenił prezes NZPK. - Ignorowanie doświadczenia przewoźników prywatnych, którzy od kilkunastu lat zaopatrują polski przemysł, budownictwo i energetykę, inwestują w nowy polski tabor i zatrudniają tysiące polskich pracowników to tworzenie wrażenia, że poza PKP nie ma kolei.

Według niego większość problemów, z jakimi mamy do czynienia dziś, to efekty wczorajszych błędów.

W wielu miejscach likwidowano tory stacyjne, niejednokrotnie całe grupy torów, zamykano stacje umożliwiające płynne sterowanie ruchem i zwiększające przepustowość. To błędy, których nie da się naprawić w ciągu jednego dnia.

 - Od razu możemy zrobić to, aby przestać popełniać błędy na przyszłość - zaznaczył Wojciech Jurkiewicz. - Niestety z naszych obserwacji wynika, że również w toku obecnie realizowanych inwestycji zapomina się o potrzebach przewoźników towarowych.

Przypomnijmy, że według informacji przekazanych przez PKP Cargo parlamentarzystom, ten główny przewoźnik węgla (ponad 80 proc. udziału) zgłasza brak około 5 tys. węglarek. Jednak według niego to nie zaniedbanie, bowiem na stanie ma około 48 tys. takich wagonów, lecz skutek wielu zamknięć torów i spowolnienia rotacji wagonów. Każdy 1 km/h na godzinę  zwiększa zapotrzebowanie na tabor o 2 tysiące wagonów.

ZNPK zrzesza dziewięć spółek, w tym m.in. CTL Logistics, Freightliner PL, Lotos Kolej, Rail Polska, X-Train, Euronaft Trzebinia.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 058 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

792 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP