XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

NIK skontroluje w tym roku bezpieczeństwo kolei

NIK skontroluje w tym roku bezpieczeństwo kolei
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jeszcze w tym roku Najwyższa Izba Kontroli sprawdzi stan bezpieczeństwa polskich kolei - poinformowali w środę przedstawiciele NIK podczas posiedzenia komisji infrastruktury.

Kontrola ma objąć Urząd Transportu Kolejowego i jego delegatury, zarządców linii kolejowych, w tym szczególnie PKP PLK, oraz wybranych przewoźników.

Posłowie rozpoczęli posiedzenie komisji minutą ciszy, by uczcić pamięć 16 ofiar śmiertelnych katastrofy pod Szczekocinami.

Minister transportu Sławomir Nowak podziękował w swoim wystąpieniu wszystkim uczestnikom akcji ratunkowej - nie tylko służbom mundurowym, ale także okolicznym mieszkańcom, którzy również pomagali poszkodowanym. Nowak zaznaczył, że niemal od pierwszych chwil po katastrofie na miejscu zdarzenia zaczęła pracować Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych.

Podsumowując swoje działania związane z katastrofą, Nowak poinformował, że w poniedziałek po zderzeniu pociągów pod Szczekocinami spotkał się z przedstawicielami przewoźników kolejowych i ubezpieczycieli. Tematem spotkania było uproszczenie procedur wypłacania odszkodowań poszkodowanym i rodzinom ofiar.

Szef resortu transportu zlecił także badanie procedur bezpieczeństwa na szlakach kolejowych. Poinformował, że teraz czeka na raport w tej sprawie. Ponadto zapowiedział, że resort przygotowuje nowe rozporządzenie dotyczące standardów szkolenia maszynistów. Poinformował, że wystąpił z wnioskiem do premiera o szybką ścieżkę legislacyjną dla odpowiednich zmian w prawie.

Sławomir Nowak zaapelował także do posłów o wstrzemięźliwość w szukaniu winnych katastrofy i niewykorzystywanie jej do celów politycznych.

3 marca wieczorem w wyniku katastrofy kolejowej pod Szczekocinami k. Zawiercia zginęło 16 osób, a ponad 50 zostało rannych. Do wypadku doszło na zjeździe z Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Krakowa - zderzyły się czołowo pociągi TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: NIK skontroluje w tym roku bezpieczeństwo kolei

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!