PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowa nazwa i logo dla Balic z opóźnieniem

Autor: Gazeta Wyborcza
10-06-2007 09:42

Dmuchawce i Krakow Airport - tak, ale najwcześniej jesienią. Krakowskie lotnisko wciąż nie może doczekać się na nową nazwę i logo.

Jeszcze w marcu zaniepokojeni słabą rozpoznawalnością wśród respondentów nazwy Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice, jego udziałowcy ogłosili przetarg na nową kampanię wizerunkową, logo i nazwę. Oferta wybranej w przetargu agencji Schulz z początku nie wszystkim przypadła do gustu. Krytykowano logo, w którym użyto siedem zrywających się do lotu dmuchawców (urzędnikom marszałka Nawary kojarzyły się z... alergią lub przekwitaniem), nazwę (radni Zabierzowa martwili się, że z nazwy "Krakow Airport" zniknie ich miejscowość) oraz spodziewany brak odniesień do postaci Jana Pawła II. Ostatecznie, drogą negocjacji wszystkich udziałowców oraz wzajemnych ustępstw, osiągnięto wstępne porozumienie. Nowa kampania marketingowa, promująca logo i skróconą nazwę, miała ruszyć latem - pisze "Gazeta Wyborcza".
Tymczasem, choć oficjalne komunikaty głoszą, że "wszystko zmierza w dobrym kierunku", kampania ruszy dopiero na jesieni, a może nawet później. Jak mówi Piotr Pietrzak, rzecznik prasowy MPL-u Kraków-Balice, trwają jeszcze konsultacje, badania, ustalenia. Jesień to prawdopodobny termin początku kampanii.

Jednak znające szczegóły negocjacji osoby uważają, że tempo wprowadzania zmian nie napawa optymizmem. Zdaniem rozmówcy "GW", skrócona nazwa dla lotniska to jedynie jego marketingowa etykietka. Nie wymaga daleko posuniętych zmian w papierach czy dokumentach. Podobnie z bardzo ładnym logo z dmuchawcami, na które przecież można zdecydować się szybko, a nie międlić temat miesiącami. To idiotyzm, że nie zrobiono tego w lecie, gdy lotnisko jest tak tłumnie odwiedzane, tylko czeka się na zimę. Inny zaś wskazuje, że przy bardziej palących problemach, jakie ma MPL Balice, zmiany wizerunku odstawiane są na plan dalszy, co może zaowocować wprowadzeniem ich nawet w przyszłym roku.

Oficjalna premiera nowej nazwy "Krakow Airport" wraz z kolorowym, przejrzystym logo ma stać się początkiem oficjalnej kampanii krakowskiego lotniska. Chcą się w nią włączyć władze Krakowa, którym zależy na Balicach jako mocnym argumencie w walce o organizację Euro 2012.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 815 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

721 551 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP