W Sosnowcu rozpoczęły się konsultacje społeczne, dotyczące budowy trasy łączącej terminal w Sławkowie z drogą krajową nr 94 oraz z DK 1.
Konsultacje społeczne są po to, by ostatecznie zaplanować przebieg drogi do Sławkowa. - Działki, na których chcemy lokalizować trasę, należą do Skarbu Państwa, ale też do osób prywatnych i Lasów Państwowych. Po wybraniu trasy przebiegu obwodnicy, z mocy prawa staniemy się zarządcami tych działek, a ich właścicielom będą wypłacane odszkodowania, których wartość wyceni wojewoda śląski - dodaje Ewa Borucka.
Droga prowadząca z Sosnowca do Sławkowa ma być gotowa w 2010 roku. Pozwolenie na budowę powinno zostać wydane w połowie przyszłego roku - wyjaśnia dziennik.
Plan wybudowania drogi do Sławkowa nie jest nowy. Dwa lata temu, w ramach Kontraktu Wojewódzkiego 2005, do rozdysponowania było 50 mln zł. Z tej puli Sosnowiec otrzymał najwyższe dofinansowanie, 17 mln zł. Stanowiło to 70 procent planowanych inwestycji. Jednak ówczesny wojewoda zakwestionował dofinansowanie na rozbudowę infrastruktury wokół sławkowskiego Euroterminalu - przypomniał "DZ".
Taka droga jest bardzo potrzebna. Obecnie dojazd z Sosnowca do Sławkowa odbywa się podrzędnymi drogami. Nowa trasa rozładuje ciężki transport, który utrudnia życie mieszkańcom wschodnich dzielnic miasta - wylicza Grzegorz Dabrowski z Urzędu Miejskiego. - Droga przyciągnie też inwestorów na kilkaset hektarów pobliskich terenów po kopalni piasku.
Niedawno rozpoczęła się budowa zjazdu i wjazdu na drogę S-1 (z kierunku Bielsko-Warszawa). Powstanie tam również droga dojazdowa do terenów CTL Maczki-Bór oraz system odwadniający - czytamy w "Dzienniku Zachodnim".
Koszt inwestycji wyniesie około 3 mln zł. Miloion 146 tys. zł zapłaci gmina Sosnowiec, a pozostałą kwotę wyłoży CTL Maczki-Bór. Budowa zjazdu i wjazdu na drogę S-1 ma się zakończyć do 30 lipca. Będzie to jeden z fragmentów drogi dojazdowej do Sławkowa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowa trasa do Euroterminalu