Nowe Flirty dla Kolei Mazowieckich już w przyszłym roku

Nowe Flirty dla Kolei Mazowieckich już w przyszłym roku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Pierwsze nowe pociągi typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich, które zostaną wyprodukowane w siedleckiej fabryce Stadler Polska, wyjadą na tory w ciągu 12-18 miesięcy - poinformował w poniedziałek dziennikarzy prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień.

Nowe pociągi będą kursowały na trasie Warszawa - Działdowo.

- Nasze plany inwestycyjne są bardzo ambitne, dlatego musieliśmy zapewnić ich właściwe finansowanie. Zakupy taborowe tej skali to ogromne wyzwanie, ale już dzisiaj mogę powiedzieć, że fundusze na realizację projektu są zapewnione. Pierwsze pojazdy, zakupione dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Województwa Mazowieckiego, wyjadą na tory już w IV kwartale 2019 r. Oznacza to lepsze warunki podróży i możliwość rozszerzenia oferty przewozowej dla naszych pasażerów - powiedział Stępień.

- Dzisiejsza umowa ze Stadlerem rozpoczyna proces produkcji pierwszych pojazdów FLIRT najnowszej generacji. Z fazy przygotowywań formalnych wchodzimy w etap realizacji założeń naszej polityki taborowej, której celem jest wycofanie z eksploatacji najstarszego taboru i zastąpienie go nowym. Kolejne umowy wykonawcze będziemy podpisywać zgodnie z harmonogramem. W rezultacie do 2022 r. na torach Mazowsza przybędzie 61 pięcioczłonowych pociągów. Należy podkreślić, że wraz z pojazdami kupujemy ich utrzymanie, szkolenia dla pracowników, a także nowy symulator jazdy - dodał Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Koleje Mazowieckie podpisały w poniedziałek łącznie trzy umowy związane z dostawami nowych pociągów. Pierwszą - na unijne dofinansowanie zakupu sześciu pięcioczłonowych pociągów typu FLIRT w wysokości 96,2 mln zł. Kolejna to umowa z firmą Stadler Polska na wyprodukowanie sześciu pociągów, a także umowa przedwstępna dotyczącą zamówienia kolejnych 55 pięcioczłonowych pojazdów.

Wcześniej, bo na początku kwietnia, Koleje Mazowieckie podpisały z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie z funduszy unijnych zakupu 55 pociągów wartości 580,25 mln zł. W sumie spółka ma więc umowy dofinansowania na 61 nowych elektrycznych składów.

Koleje Mazowieckie otrzymały ponadto kredyt na ponad miliard złotych z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego, który wykorzystają na zakup pociągów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe Flirty dla Kolei Mazowieckich już w przyszłym roku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!