Nowe pociągi elektryczne z Nowej Soli do Poznania

Nowe pociągi elektryczne z Nowej Soli do Poznania
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Po koniec roku trasę z Nowej Soli do Poznania obsługiwać będzie nowy pociąg elektryczny, zamówiony przez lubuski samorząd - poinformował we wtorek PAP rzecznik zarządu woj. lubuskiego Michał Iwanowski. Drugi skład ma trafić do tego regionu w 2015 roku.

Umowa na zakup dwóch elektrycznych pociągów została podpisana pod koniec ub. roku w Szczecinie w ramach tzw. Zachodniej Grupy Zakupowej, obejmującej Lubuskie i Zachodniopomorskie. Grupa zmierza kupić 14 pociągów elektrycznych - dwa z nich będą własnością woj. lubuskiego. Oba pociągi będą dzierżawione Lubuskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych.

Zamówienie dotyczy pociągów typu 31WE Impuls, produkowanych przez NEWAG SA z Nowego Sącza. W przypadku Lubuskiego będą to pierwsze zespoły elektryczne w taborze kolejowym regionu.

Zakup nowych składów jest możliwy dzięki unijnym funduszom z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dwa pociągi przeznaczone dla Lubuskiego będą kosztowały łącznie 42,8 mln zł brutto, z czego 24,4 mln zł wyniesie dofinansowanie z UE.

"Pierwotnie zakładano dofinansowanie ze środków unijnych na poziomie 50 proc., jednak pod koniec września 2013 r. ówczesne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zwiększyło je do 70 proc. Oznacza to dla samorządu lubuskiego oszczędności rzędu 6,9 mln zł na wkładzie własnym" - powiedział Iwanowski.

Cały projekt Zachodniej Grupy Zakupowej pn. "Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie" opiewa na blisko 300 mln zł brutto. Część kupionych w ramach tego projektu Impulsów z NEWAGU trafiło już na tory w woj. zachodniopomorskim.

W przyszłym tygodniu zaplanowane jest spotkanie przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze z przedstawicielami NEWAG SA. Na spotkaniu zostaną ustalone szczegóły techniczne nowego taboru, zamówionego przez Lubuskie, oraz szczegóły dostawy - wyjaśnił Iwanowski.

Lubuskie posiada obecnie 16 pojazdów szynowych - tzw. szynobusów o napędzie spalinowym. Wszystkie są użytkowane przez Przewozy Regionalne do obsługi połączeń regionalnych i z ościennymi regionami.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe pociągi elektryczne z Nowej Soli do Poznania

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!