Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni ma nowe połączenia oceaniczne. Dwa oceaniczne serwisy do terminala uruchamia operator Mediterranean Shipping Company – poinformował BCT. Pierwszy statek ma przypłynąć już w poniedziałek.
Dyrektor Handlowy BCT w Gdyni Michał Kużajczyk poinformował w poniedziałek w komunikacie, że dwa nowe oceaniczne serwisy do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego zastąpią dotychczasowy serwis dowozowy MSC, łączący Gdynię z portami Europy Zachodniej. - W miejsce jednego zawinięcia w tygodniu pojawią się dwa zawinięcia serwisów oceanicznych, które będą również pełniły funkcję dowozową, łącząc porty w Europie Zachodniej (Antwerpia, Le Havre, Bremerhaven, Rotterdam) z Gdynią - tłumaczy.
Kużajczyk zaznaczył, że "nowe serwisy to nie tylko większa częstotliwość połączeń pomiędzy BCT a portami przeładunkowymi Europy Zachodniej, ale również częste i szybkie bezpośrednie połączenia z portami pozaeuropejskimi leżącymi na oferowanych trasach".
Co słychać w naszych portach, więcej: Polskie porty morskie zanotowały imponujący wzrost przeładunków
Wskazał, że jest to zdecydowanie bardzo dobra wiadomość dla klientów zarówno MSC, jak i BCT. - Zwiększenie częstotliwości połączeń w tygodniu, a przede wszystkim możliwość korzystania z bezpośrednich połączeń z portami spoza Europy tworzy nową perspektywę handlową dla naszych partnerów. Liczy, że ze względu na realizowane i zapowiedziane inwestycje infrastrukturalne w Porcie Gdynia jest to pierwszy krok do uruchomienia dalszych połączeń oceanicznych do BCT - podkreślił Kużajczyk.
Poinformowano, że pierwszy statek przypłynie do Terminala Kontenerowego już w poniedziałek. Spodziewana jest MSC Caroline obsługująca serwis "Australia Express". Na wtorek zapowiadane jest natomiast pierwsze zawinięcie MSC India z serwisu "East Africa and Indian Ocean Express".
Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. o.o. (BCT) w Porcie Gdynia uruchomił przeładunki kontenerów w 1979 roku. Jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku, jego roczne możliwości przeładunkowe sięgają 1 mln TEU. Firma podaje, że kontroluje 15 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Obsługuje większość ładunków skonteneryzowanych w relacjach morskich w Polsce.
W 2017 r. port w Gdyni przeładował rekordowe 21,2 mln ton ładunków, głównie drobnicy skonteneryzowanej i ładunków masowych (węgla, zboża i paliw). Zysk netto portu w 2017 r. przekroczył 77 mln zł i w porównaniu z 2016 r. był wyższy o 28 proc. (PAP)
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe połączenia oceaniczne terminalu w Gdyni