Nowe wyzwania polskich terminali morskich

Nowe wyzwania polskich terminali morskich
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dokonujące się istotne zmiany na rynku transportu dalekomorskiego towarów w kontenerach wymuszają pilną potrzebę inwestycji w polskich portach, bowiem w innym przypadku grozi im marginalizacja, czyli także utrata niezależności w handlu zagranicznym – mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni.

Pod wpływem bardzo ostrej konkurencji na rynku frachtów morskich pomiędzy portami Dalekiego Wschodu a Europą, armatorzy szukają sposobów poprawy efektywności. Zaczyna ją wyznaczać m.in. pojemność kontenerowców (statków do przewozu ładunków w kontenerach). Za niemal graniczną uważa się pojemność 10 tys. TEU (pojemność 20 stopowych kontenerów).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe wyzwania polskich terminali morskich

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!