9 grudnia niemieckie pociągi ICE (InterCity Express) wyruszą po raz pierwszy na trasę do Skandynawii.
Jedna część kierowana będzie przez Lubekę i dalej promem do Kopenhagi, druga - drogą lądową - przez Flensburg do Arhus. Od stycznia w rozkładzie ma się też znaleźć drugie takie połączenie do Kopenhagi i Arhus, tyle że od Hamburga.
Na tej trasie kursować mają pociągi o napędzie diesla, osiągające prędkość 200 km/h. W pierwszej klasie dostępnych będzie 41 miejsc siedzących, w drugiej 154. Do korzystania z tych połączeń ma zachęcić promocyjna oferta Dänemark-Spezial, umożliwiającą przejazd z Hamburga do Danii za 29 euro.
Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy na trasę wyruszać też będzie dziennie aż 6 par pociągów ICE: Frankfurt nad Menem - Wiedeń przez Norymbergę i Passau, które uruchamiają wspólnie Koleje Niemieckie (DB) i Koleje Austriackie (ÖBB). Dodatkowo trzy pary pociągów jeżdzić będą od Frankfurtu dalej przez Koblencję i Kolonię do Dortmundu.
Nową jakość uzyska też przemieszczanie się z Bawarii nad Sekwanę: od 9 grudnia jedna z czterech par pociągów TGV Paryż - Stuttgart kursować będzie dalej przez Ulm, Augsburg do Monachium. Z Paryża do Frankfurtu nad Menem kursować będzie aż pięć par pociągów, a czas przejazdu na tym odcinku skróci się o kwadrans - do 3 godzin i 49 minut. Dzięki temu podróż na tej trasie ma zyskać jeszcze bardziej na atrakcyjności. Jak informuje Deutsche Bahn, zapełnienie pociągów na tej trasie wynosi juz teraz średnio 60%.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowości w niemieckich InterCity