Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy europejski plan wdrażania ERTMS

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
05-01-2017 16:06
Nowy europejski plan wdrażania ERTMS
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Komisja Europejska przyjęła 5 grudnia nowe rozporządzenie wykonawcze w sprawie wdrożenia znormalizowanego, europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS EDP).

Zastępuje on różnorodne, krajowe systemy techniczne i ma umożliwić interoperacyjność, tj. bezproblemowe poruszanie się pociągów ponad granicami państw członkowskich UE.
Plan określa nowe cele do osiągnięcia do 2023 roku. Do tego czasu ERTMS ma być zamontowane na ok. 50 proc. linii leżących w korytarzach sieci bazowej UE.

W 2023 r. europejski plan wdrażania ERTMS (European Deployment Plan – EDP)  zostanie zaktualizowany i ponownie będzie ustalona data dokładnego harmonogramu montażu systemu na pozostałej części korytarzy bazowych, pomiędzy 2024 a 2030 rokiem.

Nowy plan wdrażania ułatwi inwestycje i planowanie zasobów przedsiębiorstw kolejowych i zarządców infrastruktury, podkreśla Komisja Europejska.

- ERTMS przyczynia się bezpośrednio do poprawy konkurencyjności i bezpieczeństwa kolei europejskich, a plan jego wdrażania, dziś przyjęty, przewiduje stopniowe jego rozszerzanie wzdłuż europejskiej sieci kolejowej, co zbliża nas do pełnej interoperacyjności i jednolitego europejskiego obszaru kolejowego – skomentowała komisarz do spraw transportu Violeta Bulc.

ERTMS jest systemem kontroli, zarządzania, sygnalizacji i łączności, który jest dostępny na rynku europejskim od ponad 20 lat.

Jego oprogramowanie zapewnia m.in., że pociąg nie przekracza bezpiecznej, ustalonej prędkości i odległości w stosunku do poprzedzającego go pociągu.

Ten standardowy system sygnalizacji zastąpi 25 różnych krajowych systemów sygnalizacji i usunie jedno z głównych wąskich gardeł, które uniemożliwia budowę interoperacyjnych kolei europejskich.

Obecnie pociągi nie mogą przekroczyć granic bez zatrzymania się na nich, z powodu różnych krajowych systemów sygnalizacji w operacji.

Inną korzyścią jest wyższy poziom bezpieczeństwa, jaki zapewnia ERTMS w porównaniu z większością istniejących systemów krajowych.

Wdrożenie ERTMS umożliwia też podwyższenie bezpiecznej prędkości pociągów i zmniejsza odległości (separację) między nimi, co przekłada się bezpośredniego na zwiększenie pojemności i wydajności linii, a także całej sieci kolejowej.

Dzisiejsze rozporządzenie wykonawcze zastępuje stare EDP ERTMS z 2009 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


35 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP