Niemieckie pociągi ICE pokonały od startu w 1991 roku miliard kilometrów. Jechało nimi dotąd 550 mln osób. W ruchu znajduje się dziennie 250 pociągów, poruszających się z prędkością do 320 km/h, które pokonują co dobę 300 tys. km.
Prototyp pociągu – InterCityExperimental – przedstawiony został 26 listopada 1985. Tego dnia pokonał odcinek Gütersloh – Hamm (Westfalen) osiągając prędkość 317 km/h. W regularnym ruchu pasażerskim pociagi znalazły się 29 maja 1991, po premierowych przejazdach z Bonn, Hamburga, Moguncji, Stuttgartu i Monachium do nowego dworca Wilhelmshöhe w Kassel. Obecnie w sieci kolejowej w Niemczech 130 dworców obsługiwanych jest (przynajmniej częściowo) przez składy ICE. Na 80. z nich pociągi zatrzymują się min. co 2 godziny, zaś poza granicami kraju na 15 spośród 50. Ciekawostką jest, że z uwagi na położenie, pociągi zatrzymują się regularnie np. w Montabaur (12,5 tys. mieszkańców), podczas gdy Mönchengladbach (262 tys. mieszkańców) czy Chemnitz (245 tys.) nie posiadają nawet połączeń IC.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy rekord niemieckich szybkich kolei