Na nowym terminalu w szczecińskim porcie będzie można przeładowywać do 120 000 TEU rocznie, co oznacza, że całkowita zdolność przeładunkowa DB Port Szczecin wyniesie 200 000 TEU. Docelowo terminal będzie miał 12 ha powierzchni i będzie na nim pracować 6 suwnic placowych.
Łączny koszt infrastruktury terminalu wyniósł ok. 71,2 mln zł, z czego 75% było sfinansowane przez Unię Europejską. Dofinansowanie dostał Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Na pozostałą część inwestycji DB Port Szczecin wydał 55 mln zł. ze środków spółki matki Deutsche Bahn.
Dane techniczne terminalu są następujące: wymiary nabrzeża: 300 m długości x 17,5 m szerokości x 10,5 m głębokości technicznej. Statki cumujące przy nim będą obsługiwane dwiema suwnicami jednocześnie. Nabrzeże budowano z myślą o projektowanym pogłębieniu toru wodnego ze Świnoujścia. Szyny pod suwnice mają długość 100 m i będą wkrótce przedłużane. Nowo wybudowana rampa ro-ro ma szerokość 28 m. Na nowym terminalu będzie można przeładowywać do 120 000 TEU rocznie, co oznacza, że całkowita zdolność przeładunkowa DB Port Szczecin wyniesie 200 000 TEU. Docelowo terminal będzie miał 12 ha powierzchni i będzie na nim pracować 6 suwnic placowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy terminal w DB Port Szczecin za 71, 2 mln zł