PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy trend w lotnictwie. Małe samoloty na dalekich trasach

Autor: wnp.pl (DM)
25-09-2017 14:12 |  aktualizacja: 25-09-2017 14:44
Nowy trend w lotnictwie. Małe samoloty na dalekich trasach

Boeing w barwach Norwegian. Norwedzy mają nadzieję podbić małymi maszynami rynek przewozów pasażerskich do USA i Kanady.

Fot. mat. pras.

Linie lotnicze poszukują małych samolotów na dalekie trasy. Odpowiedzią producentów są nowe wersje wąskokadłubowych maszyn, które będą mogły pokonać trasę transatlantycką. To efekt zmian na rynku przewozów pasażerskich.

Trasa nad Atlantykiem jest najbardziej obleganą trasą transoceaniczną na kuli ziemskiej. Codziennie pokonują ją tysiące samolotów. To sprawia, że główne porty lotnicze z których realizowane są transatlantycki połączenia należą do bardzo obciążonych. Efektem tego jest brak tzw. slotów, czyli wolnych okienek czasowych do lądowań i startów.
Problem rozwiązałoby wykorzystanie mniejszych portów lotniczych. Tyle, że zwykle są one nieprzystosowane do obsługi większych maszyn, lub obsługa byłaby czasochłonna i kosztowna. Idealnym rozwiązaniem byłoby wykorzystanie mniejszych maszyn, które miałyby wystarczający zasięg.

I właśnie takie samoloty od stosunkowo niedawna oferują Boeing i Airbus. Co prawda już wcześniej oferowano odpowiednie maszyny, tyle że miały one zwykle tylko kilkadziesiąt miejsc pasażerskich i były raczej traktowane jak podniebne salonki.

Teraz normalne maszyny mają w swojej ofercie oba koncerny. W  przypadku Boeinga to model B737-8ERX. Samolot ten przy 150 pasażerach ma zasięg zwiększony do 4600 mil morskich (około 7400 kilometrów). Dzięki temu może obsługiwać takie połączenia (mając wymaganą rezerwę paliwa) jak np. Edinburgh - New York Stewart International Airport, czy Montreal – Dublin.

W swojej ofercie podobne rozwiązanie ma również Airbus. Europejski producent oferuje maszynę A321 Neo w wersji LR, która może pokonywać trasę od 6850 do 7400 km. Tani przewoźnik Norwegian Air Shuttle np. zamówił już 30 A321LR do lotów przez północny Atlantyk. 

Zdaniem ekspertów nowa oferta obu koncernów wpisuje się w przetasowania na rynku lotniczym. Coraz więcej pasażerów nawet w dalekich lotach chce bowiem korzystać z bliski portów lotniczych i pokonywać trasy bez przesiadek.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP