Konsorcjum międzynarodowe podpisało umowę przejęcia koncesji na zarządzanie przez 30 lat linią kolejową High Speed 1, między Londynem i Eurotunelem. Kontrakt ma wartość 3 mld funtów.
W skład konsorcjum nabywców wchodzą: południowokoreański fundusz National Pension Service, InfraRed Capital Partners (firma doradcza funduszy inwestycyjnych HICL Infrastructure i NPS) oraz Equitix Investment Management.
Gdy Borealis Infrastructure podpisała z rządem brytyjskim umowę na zarządzanie HS1, jej wartość wynosiła 2,1 mld GBP.
Koncesja obejmuje eksploatację i utrzymanie 109 km linii High Speed 1 wraz z czterema stacjami: St Pancras, Stratford, Ebbsfleet i Ashford International.
W 2016 roku HS1 obsłużyło ponad 75 tys. pociągów, w tym dwóch głównych operatorów kolejowych: Southeastern i Eurostar. Przewieźli oni łącznie ponad 20 mln pasażerów.
W roku obrachunkowym, kończącym się w marcu 2017, zarządca HS1 zgłosił stratę w wysokości 94 mln funtów.
Jak podkreślają kupujący, linia ta ma zarazem duże znaczenie dla regionów, przez które biegnie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy zarządzający kluczową brytyjską linią kolejową