PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ocean Alliance góruje nad pozostałymi sojuszami

Autor: wnp.pl (PS)
16-03-2017 09:59
Ocean Alliance góruje nad pozostałymi sojuszami
Fot. Fotolia

Z porównania oferty nowych sojuszy armatorów kontenerowych wynika, że największą sieć w obsłudze handlu zagranicznego pomiędzy wschodem a zachodem będzie oferować Ocean Alliance - 45 stałych pętli. Wyprzedzi znacznie the Alliance (32 pętle) i 2M (25).

Wszystkie one zaczną działać od 1 kwietnia tego roku.
Jak wskazuje w analizie brytyjska firma Drewry, Ocean Alliance będzie oferował siedem stałych połączeń pomiędzy portami Azji Południowo-Wschodniej a portami Morza Czerwonego, podczas gdy the Alliance ma tylko jedno połączenie, a 2M – żadnego.

Ten ostatni sojusz w mniejszym stopniu, ale także oddaje pole w obsłudze wymiany towarowej pomiędzy Azją a wschodnim wybrzeżem Ameryki Północnej, gdyż będzie miał tylko pięć stałych połączeń, wobec 11 the Alliance i 13 - Ocean Alliance.

Łącznie, The Ocean Alliance wygrywa z ofertą większej liczby usług w trzech, spośród siedmiu główny potoków ładunków, podczas gdy 2M – w dwóch, a the Alliance – w jednym (połączenia transpacyficzne). W przypadku połączeń porty Morza Śródziemnego – Ameryki Północnej, ten ostatni sojusz ma tyle samo stałych linii, co 2M.

Jak podkreśla Drewry, tę ilościowo mniejszą ofertę sojusz 2M równoważy na niektórych trasach przewagą w postaci użytkowania kontenerowców o większej pojemności.

Nowy układ sojuszy sprawia, że w Europie największą liczbę połączeń uzyskają porty: Rotterdam – 21 statków tygodniowo, przed Antwerpią (19), Bremerhaven i Hamburg (po 13) i Le Havre (13).

W Wielkiej Brytanii port w Southampton będzie wywoływany przez kontenerowce 10 razy w tygodniu, Felixstowe – 9 razy, a London Gateway – 4 razy (dwa połączenia the Alliance na linii Azja – Północna Europa i dwa w pętli transatlantyckiej).

Sojusz 2M ma natomiast przewagę w obsłudze portów bałtyckich i skandynawskich, oferując połączenia z trzema portami (w tym DCT Gdańsk), bowiem Ocean Alliance dociera tylko do jednego portu w tym regionie, a the Alliance – do żadnego.

Jak informował nas przed kilku dniami Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk, nadal trwają rozmowy z the Alliance w sprawie przedłużenia jednego z serwisów do tego terminala.

Przypomnijmy też składy nowych aliansów:

- 2M tworzy duński przewoźnik oceaniczny Maersk i szwajcarski Mediterranean Shipping firmy (MSC),

- Ocean Alliance tworzą: francuski CMA CGM, chiński COSCO, tajwański Evergreen i spółka z siedzibą w Hongkong - Orient Overseas Container linii (OOCL),

- the Alliance zawiązały spółki żeglugowe: niemiecka Hapag-Lloyd, tajwańska Yang Ming oraz trzy japońskie - Mitsui

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 595 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP