PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ocean Alliance góruje nad pozostałymi sojuszami

Autor: wnp.pl (PS)
16-03-2017 09:59
Ocean Alliance góruje nad pozostałymi sojuszami
Fot. Fotolia

Z porównania oferty nowych sojuszy armatorów kontenerowych wynika, że największą sieć w obsłudze handlu zagranicznego pomiędzy wschodem a zachodem będzie oferować Ocean Alliance - 45 stałych pętli. Wyprzedzi znacznie the Alliance (32 pętle) i 2M (25).

Wszystkie one zaczną działać od 1 kwietnia tego roku.
Jak wskazuje w analizie brytyjska firma Drewry, Ocean Alliance będzie oferował siedem stałych połączeń pomiędzy portami Azji Południowo-Wschodniej a portami Morza Czerwonego, podczas gdy the Alliance ma tylko jedno połączenie, a 2M – żadnego.

Ten ostatni sojusz w mniejszym stopniu, ale także oddaje pole w obsłudze wymiany towarowej pomiędzy Azją a wschodnim wybrzeżem Ameryki Północnej, gdyż będzie miał tylko pięć stałych połączeń, wobec 11 the Alliance i 13 - Ocean Alliance.

Łącznie, The Ocean Alliance wygrywa z ofertą większej liczby usług w trzech, spośród siedmiu główny potoków ładunków, podczas gdy 2M – w dwóch, a the Alliance – w jednym (połączenia transpacyficzne). W przypadku połączeń porty Morza Śródziemnego – Ameryki Północnej, ten ostatni sojusz ma tyle samo stałych linii, co 2M.

Jak podkreśla Drewry, tę ilościowo mniejszą ofertę sojusz 2M równoważy na niektórych trasach przewagą w postaci użytkowania kontenerowców o większej pojemności.

Nowy układ sojuszy sprawia, że w Europie największą liczbę połączeń uzyskają porty: Rotterdam – 21 statków tygodniowo, przed Antwerpią (19), Bremerhaven i Hamburg (po 13) i Le Havre (13).

W Wielkiej Brytanii port w Southampton będzie wywoływany przez kontenerowce 10 razy w tygodniu, Felixstowe – 9 razy, a London Gateway – 4 razy (dwa połączenia the Alliance na linii Azja – Północna Europa i dwa w pętli transatlantyckiej).

Sojusz 2M ma natomiast przewagę w obsłudze portów bałtyckich i skandynawskich, oferując połączenia z trzema portami (w tym DCT Gdańsk), bowiem Ocean Alliance dociera tylko do jednego portu w tym regionie, a the Alliance – do żadnego.

Jak informował nas przed kilku dniami Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk, nadal trwają rozmowy z the Alliance w sprawie przedłużenia jednego z serwisów do tego terminala.

Przypomnijmy też składy nowych aliansów:

- 2M tworzy duński przewoźnik oceaniczny Maersk i szwajcarski Mediterranean Shipping firmy (MSC),

- Ocean Alliance tworzą: francuski CMA CGM, chiński COSCO, tajwański Evergreen i spółka z siedzibą w Hongkong - Orient Overseas Container linii (OOCL),

- the Alliance zawiązały spółki żeglugowe: niemiecka Hapag-Lloyd, tajwańska Yang Ming oraz trzy japońskie - Mitsui
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


28 500 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 765 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP