Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ocean Alliance ujawnił stałe serwisy; Gdańsk nadal w negocjacjach?

Autor: WNP.PL (Piotr Stefaniak)
04-11-2016 09:13
Ocean Alliance ujawnił stałe serwisy; Gdańsk nadal w negocjacjach?
Fot. Fotolia

Spółki żeglugi kontenerowej: CMA CGM, COSCO, Evergreen i OOCL będą oferować 40 stałych połączeń wschód - zachód, zawijając do około 100 portów-hubów (bezpośrednie zawinięcie statkami oceanicznymi) i do prawie 500 feederowych (połączenie lokalnymi statkami z hubami).

Czterej członkowie Ocean Alliance podpisali porozumienie i przedstawili proponowaną sieć, jaką uruchomią od kwietnia 2017 roku, tworząc "największy sojusz żeglugowy na świecie". Jego flota będzie liczyć prawie 350 statków, których łączna pojemność wyniesie około 3,5 miliona TEU.
- Podpisanie porozumienia jest ważnym krokiem, który pokazuje, jak zobowiązaliśmy się rozwijać najbardziej konkurencyjne produkty na rynku, wykazując wysoki poziom synergii i zaufania w partnerstwie - stwierdzili przewoźnicy we wspólnym oświadczeniu.

Członkowie nowego sojuszu zapewniają, że "będą spełniać wymagania globalnych łańcuchów dostaw", zapewniając jednocześnie większą częstotliwość połączeń, lepszy czas tranzytu morskiego (huby - porty feederowe), większy zasięg, więcej stałych połączeń (pętli) i obsługiwanych portów.

Jak zauważył analityk ds. morskiego transportu kontenerowego z brytyjskiej firmy Alphaliner, Ocean Alliance wyprzedził porozumienie o wspólnym dzieleniu statków przez największy obecnie sojusz - 2M - który tworzą numer 1 i numer 2 na rynku - Maersk i Mediterranean Shipping Co (MSC), a który zostanie w przyszłym roku rozszerzony o południowokoreańską linię Hyundai Merchant Marine (HMM). Sojusz 2M ma obecnie największy udział w obsłudze szlaków handlowych Azja-Europa i Azja - Północna Ameryka.

Jednak po rozpoczęciu działalności, Ocean Alliance zdobędzie przewagę pojemności statków na liniach Azja - Europa, mając 34,5 proc. udziału w rynku, wobec 33,4 proc. 2M - szacuje  Alphaliner.

Jeszcze większą przewagę uzyska w obsłudze linii Azja - Ameryka Północna, kierując tam statki zapewniające prawie 39 proc. łącznego potencjału przewozowego, w porównaniu z zaledwie 16 proc. 2M i 45,5 proc. pozostałych uczestników.

Na trasie porty Azji - porty Europy Północnej Ocean Alliance będzie miał 6 pętli i 79 cotygodniowe połączenia z 31 portów.

W pętli numer 1 znajdują się porty: Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Kanał Sueski - Felixstowe - Rotterdam - port (lub porty) Morza Bałtyckiego (do potwierdzenia, jak zaznaczają członkowie sojuszu) - Felixstowe - Kanał Sueski - hub Yantian - Szanghaj.

Można zakładać, że planowane zawijanie do portu na Bałtyku obejmie DCT Gdańsk, który zwiększył w końcu października zdolności przeładunkowe, otwierając drugi pirs wraz z zapleczem.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP