XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Od marca utrudnienia przy przebudowie torów tramwajowych w Bytomiu

Od marca utrudnienia przy przebudowie torów tramwajowych w Bytomiu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od 4 marca w centrum Bytomia zaczną się utrudnienia związane z przebudową niektórych torowisk tramwajowych. Prace obejmą m.in. odcinki ulic Powstańców Warszawskich, Moniuszki i Katowickiej. Powinny potrwać do końca maja.

Prace te będą prowadzone w ramach wartego 800 mln zł unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w sześciu miastach regionu. Do końca 2014 r. wykonane mają tam zostać remonty w sumie ok. 46 km torów. Projekt koordynuje spółka Tramwaje Śląskie.

Przygotowywane właśnie roboty w Bytomiu obejmował przetarg, który z ceną niespełna 6 mln zł wygrała firma Skanska. Zgodnie z podpisaną 6 grudnia umową, prace powinny zostać wykonane w ciągu siedmiu miesięcy. W piątek przedstawiciele wykonawcy, miasta i Tramwajów poinformowali o zbliżających się, związanych z nimi utrudnieniach.

W pierwszym etapie robót, od 4 marca do 9 maja, zamknięta zostanie m.in. ul. Moniuszki - od ul. Powstańców Warszawskich do ul. Jagiellońskiej. Objazd dla dostawców do ul. Moniuszki będzie możliwy z obu stron bytomskim deptakiem, czyli ul. Dworcową. W tym czasie zamknięta zostanie też ul. Sądowa od strony Placu Kościuszki. Jej objazd zostanie poprowadzony przez Plac Kościuszki oraz ul. Dzieci Lwowskich, Jainty, Wrocławską i Powstańców Warszawskich.

W drugim etapie prac, od 10 do 29 maja, zamknięta zostanie ul. Katowicka - od skrzyżowania z ul. Jagiellońską do Placu Kościuszki. Objazd zostanie poprowadzony ulicami: Rostka, Józefczaka, Piastów Bytomskich oraz Gliwicką.

Jednocześnie już od 4 marca w związku z przebudową ul. Moniuszki zmienione zostanie kursowanie linii tramwajowych 6, 18 i 19. Szóstki i dziewiętnastki jadące od strony urzędu miasta pojadą ul. Sądową, a nie - jak do tej pory - ul. Moniuszki. Będą zatrzymywały się na tymczasowym przystanku przy ul. Sądowej, a potem przy ul. Katowickiej na wysokości placu Sikorskiego. Linie te kursując w obie strony nie będą wjeżdżały na Plac Sikorskiego.

Z kolei linia nr 18 zostanie podzielona na dwie części. Osiemnastki jadące od strony Rudy Śląskiej dojadą tylko do Placu Sikorskiego, gdzie zawrócą w stronę Rudy Śl., natomiast kursujące od strony dzielnicy Stroszek dojadą do urzędu miasta, gdzie będą skręcały do pętli Politechnika Śląska.

Prócz ulic w ścisłym centrum Bytomia wygrany przez Skanską przetarg obejmuje też jeden z przejazdów przez ul. Zabrzańską w dzielnicy Bobrek, a także modernizację części ul. Bytomskiej w zabrzańskiej dzielnicy Biskupice.

Firma wykona cały ten kontrakt w ramach współpracy między jednostkami koncernu: polską i czeską. Wykonawca rozbierze i przebuduje istniejące torowiska oraz wymieni nawierzchnię torów i rozjazdów (stosując m.in. wyciszające otuliny z profili gumowych). Skanska dostosuje też sieci trakcyjne, wykona odwodnienia, przebuduje kolidujące sieci i zadba o zagospodarowanie oraz urządzenie terenu.

W ramach unijnego projektu w Bytomiu modernizowany będzie jeszcze jeden odcinek torów - wbudowanych w ul. Jagiellońskią oraz Miarki. Odbudowane zostanie też torowisko wzdłuż ul. Łagiewnickiej i Świętochłowickiej - w kierunku Świętochłowic. Przetarg obejmujący oba te zadania został ogłoszony 4 stycznia.

Prócz przebudowy części torów w Bytomiu, Skanska w unijnym projekcie Tramwajów Śląskich wygrała już jeszcze jeden przetarg. 1 lutego podpisano wartą 21,2 mln zł brutto umowę na modernizację torowisk od Ronda do Pętli Słonecznej i wzdłuż Parku Śląskiego w Katowicach, a także pobliskiego odcinka wzdłuż ul. Katowickiej w Chorzowie.

W ramach unijnego projektu w czwartek ogłoszono też postępowanie na roboty w katowickiej dzielnicy Szopienice. Przetarg obejmuje zamawianą przez Tramwaje Śląskie przebudowę torowiska w ul. Obrońców Westerplatte, a także finansowaną przez miasto równoległą przebudowę samej ul. Obrońców Westerplatte na tym samym odcinku. Oferty można składać do 3 kwietnia.

Nierozpoczęte jeszcze przetargi unijnego projektu Tramwajów Śląskich będą dotyczyły jeszcze przebudowy ul. Gliwickiej i Kościuszki w Katowicach, ul. Małachowskiego i Piłsudskiego w Sosnowcu oraz zadań związanych z rozbudową do dwóch torów jednotorowego połączenia Sosnowiec-Katowice. W Chorzowie nie rozpoczął się jeszcze przetarg na fragment ul. Wolności.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Od marca utrudnienia przy przebudowie torów tramwajowych w Bytomiu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!