Od niedawnego monopolu na rynku kolejowych przewozów towarowych idziemy wyraźnie w kierunku duopolu. Za 5 lat będzie on zdominowany przez dwóch operatorów narodowych, ze szkodą dla rynku i klientów. - mówi w rozmowie z wnp.pl Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
- To, co obecnie odróżnia pozytywnie, przygotowywaną przez ministra infrastruktury strategię dla kolei do 2015 roku, od aktualnie obowiązującego w tym zakresie dokumentu, jest jej „odideologizowanie” w kilku kwestiach. Strategia nie zakłada już m.in., konieczności zachowania przez Skarb Państwa pakietów większościowych w spółkach, w tym w PKP Cargo. Nie ma „dogmatu”, że muszą być one prywatyzowane przez giełdę. Minusem jest rozciągnięcie procesu prywatyzacji i etapowa sprzedaż akcji aż do 2015 lat. Wydaje się, że jeżeli znajdzie się inwestor branżowy do zakupu tej spółki, to będzie chciał od razu zdobyć większościowy pakiet akcji i uzyskać realny wpływ na jej losy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Od monopolu do duopolu na rynku kolejowych przewozów towarowych