Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odczarować komunikację miejską

Autor: Rynek Kolejowy
12-03-2008 10:07

O potrzebie kształtowania wizerunku komunikacji miejskiej w Polsce dyskutowali przewoźnicy i organizatorzy komunikacji miejskiej oraz przedstawiciele świata nauki i zastanawiali się nad możliwością podjęcia wspólnych działań na rzecz poprawy wizerunku komunikacji miejskiej w Polsce.

Celem spotkania było opracowanie najefektywniejszych działań na rzecz utrzymania i pozyskania pasażerów. 11 marca br. powołany został zespół roboczy ds. wizerunku i marketingu komunikacji miejskiej - informuje "Rynek Kolejowy".
Po raz pierwszy w historii przedstawiciele komunikacji miejskiej oraz świata nauki spotkali się i zastanawiali nad kreowaniem pozytywnego wizerunku branży.

Podczas spotkania, będącego inicjatywą Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej i Zarządu transportu Miejskiego w Warszawie, które odbyło się 10 i 11 marca w Warszawie, zaprezentowano politykę wizerunkową realizowaną w stołecznej komunikacji miejskiej oraz innych miastach, omawiano możliwe scenariusze i obszary współpracy w ramach zespołu, rozmawiano o inspiracjach i możliwościach w odczarowywaniu komunikacji miejskiej, wymieniano się doświadczeniami, a także dyskutowano o oczekiwaniach mediów wobec przedstawicieli komunikacji miejskiej.

Efektem dyskusji jest powołanie zespołu roboczego ds. wizerunku i marketingu komunikacji miejskiej, który będzie zajmował się tą problematyką. Obecnie 80% transportu pasażerskiego w Polsce stanowi komunikacja miejska a 4 miliardów ludzi rocznie przewożonych jest autobusami, tramwajami i metrem.

Mimo tych faktów o komunikacji miejskiej wciąż mówi się mało, problemy branży są pomijane, dodatkowo wokół niej narosło wiele krzywdzących stereotypów. Nie ulega wątpliwości, że kreowanie wizerunku jest niezbędne dla każdego przedsiębiorstwa, również dla komunikacji miejskiej, która zapewnia bezpieczny, szybki, wygodny i tani transport dla milionów mieszkańców – to jedyny sposób na sprawne poruszanie się po mieście.

- Niestety wokół tego tematu powstało wiele stereotypów, które wynikają z lat zaniedbań, braku odpowiednich służb prasowych, jak i również negatywnych odczuciach pasażerów. „Wszyscy mamy świadomość, że wspólne kreowanie wizerunku komunikacji miejskiej jest koniecznością. Przyniesie dużo większe efekty, niż gdyby każdy podmiot robił to samodzielnie – mówi Marcin Żabicki z Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 316 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 801 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP