Odczarować komunikację miejską

Odczarować komunikację miejską
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

O potrzebie kształtowania wizerunku komunikacji miejskiej w Polsce dyskutowali przewoźnicy i organizatorzy komunikacji miejskiej oraz przedstawiciele świata nauki i zastanawiali się nad możliwością podjęcia wspólnych działań na rzecz poprawy wizerunku komunikacji miejskiej w Polsce.

Celem spotkania było opracowanie najefektywniejszych działań na rzecz utrzymania i pozyskania pasażerów. 11 marca br. powołany został zespół roboczy ds. wizerunku i marketingu komunikacji miejskiej - informuje "Rynek Kolejowy".

Po raz pierwszy w historii przedstawiciele komunikacji miejskiej oraz świata nauki spotkali się i zastanawiali nad kreowaniem pozytywnego wizerunku branży.

Podczas spotkania, będącego inicjatywą Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej i Zarządu transportu Miejskiego w Warszawie, które odbyło się 10 i 11 marca w Warszawie, zaprezentowano politykę wizerunkową realizowaną w stołecznej komunikacji miejskiej oraz innych miastach, omawiano możliwe scenariusze i obszary współpracy w ramach zespołu, rozmawiano o inspiracjach i możliwościach w odczarowywaniu komunikacji miejskiej, wymieniano się doświadczeniami, a także dyskutowano o oczekiwaniach mediów wobec przedstawicieli komunikacji miejskiej.

Efektem dyskusji jest powołanie zespołu roboczego ds. wizerunku i marketingu komunikacji miejskiej, który będzie zajmował się tą problematyką. Obecnie 80% transportu pasażerskiego w Polsce stanowi komunikacja miejska a 4 miliardów ludzi rocznie przewożonych jest autobusami, tramwajami i metrem.

Mimo tych faktów o komunikacji miejskiej wciąż mówi się mało, problemy branży są pomijane, dodatkowo wokół niej narosło wiele krzywdzących stereotypów. Nie ulega wątpliwości, że kreowanie wizerunku jest niezbędne dla każdego przedsiębiorstwa, również dla komunikacji miejskiej, która zapewnia bezpieczny, szybki, wygodny i tani transport dla milionów mieszkańców – to jedyny sposób na sprawne poruszanie się po mieście.

- Niestety wokół tego tematu powstało wiele stereotypów, które wynikają z lat zaniedbań, braku odpowiednich służb prasowych, jak i również negatywnych odczuciach pasażerów. „Wszyscy mamy świadomość, że wspólne kreowanie wizerunku komunikacji miejskiej jest koniecznością. Przyniesie dużo większe efekty, niż gdyby każdy podmiot robił to samodzielnie – mówi Marcin Żabicki z Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej

– Dziennikarze często zajmujący się tematem komunikacji miejskiej mają problem w dotarciu do informacji. To powoduje, że o komunikacji miejskiej mówi się mało. Najwyższy czas to zmienić, dlatego właśnie się spotkaliśmy. Mało kto wie, że tylko w samej Warszawie każdego dnia komunikacja miejską podróżuje 2,5 mln osób. A kto wie, że w Polsce rocznie autobusami, tramwajami i metrem przewozi się 4 miliardów ludzi? – mówi Leszek Ruta, Dyrektor Zarządu transportu Miejskiego w Warszawie

– Powinniśmy wspólnie zachęcać i promować najefektywniejsze rozwiązania. To przyniesie dobre efekty dla nas wszystkich, a przede wszystkim dla naszych pasażerów. Mam nadzieję, że już wkrótce będziemy uczestniczyć we wspólnym, ogólnopolskim przedsięwzięciu.

Wśród uczestników spotkania byli przedstawiciele: Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, ZTM Warszawa, MZA Warszawa, Tramwaje Warszawskie, Metro Warszawskie, KZK GOP, PKM Katowice, ZTM Gdynia, ZTM Gdańsk, MPK Poznań, MPK Kraków, MPK Kielce, MPK Wrocław, UM Białystok, KPK Białystok, KPKM Białystok, ZDiTM Szczecin, MPK Radom, MPK Lublin, MZK Opole, MZK Piła, MZK Tychy, MKS Skarżysko-Kamienna, MPK Koszalin i inni.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Odczarować komunikację miejską

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!