PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odkurzanie torów kolejowych

Autor: Puls Biznesu
06-06-2007 06:02

Samorządy wracają do porzuconych inwestycji. Małopolska i województwo świętokrzyskie wyciągają stare mapy z inwestycjami kolejowymi. Bez koneksji w rządzie się nie obejdzie.

Przez ostatnich kilkanaście lat nie tylko nie zbudowano w Polsce ani kilometra torów, lecz także sieć systematycznie się kurczyła, bo PKP likwidowały nieczynne linie. Kolejarze zaczęli jednak odkurzać stare plany budowy żelaznych traktów - napisał "Puls Biznesu".
Najpierw Kielce. Miejscowy oddział PKP Polskie Linie Kolejowe przypomniał sobie o zarzuconym projekcie przerzucenia torów przez Wisłę między Buskiem a Żabnem: 40 km torów plus most w Nowym Korczynie. Pomysł spodobał się lokalnym władzom i przypadł do gustu Warszawie - przypomniał "PB".

Na początku maja do Buska zjechała silna delegacja z marszałkiem i wojewodą świętokrzyskim, oficjelami z PKP i wiceministrem transportu Mirosławem Chaberkiem, który poparł projekt. Inicjatywa wpisuje się w rządowy plan utworzenia korytarza kolejowego łączącego północne rubieże Unii Europejskiej z południową flanką. Resort chce namówić Brukselę do wpisania trasy na mapę unijnych korytarzy kolejowych i wyłożenia pieniędzy na ten cel.

Z konkurencyjną ofertą wystąpiła Małopolska, która od lat dobija się o budowę linii kolejowej z Podłęża pod Krakowem do Piekiełka koło Tymbarku. W gruncie rzeczy nie o ruch pasażerski tu jednak chodzi, ale o towarowy. Kraków ma świadomość, że musi akcentować przede wszystkim korzyści z usprawnienia połączeń towarowych dzięki nowym liniom kolejowym, bo tylko wtedy może liczyć na fundusze z Brukseli. Dlatego też chce się znaleźć w unijnym korytarzu Północ-Południe, który proponuje poprowadzić z Trójmiasta, Centralną Magistralą Kolejową, na Piekiełko i dalej na Nowy Sącz i Muszynę - czytamy w "PB".

I Kielce, i Kraków wiedzą, że sprawa jest polityczna i bez pleców w Sejmie i w rządzie się nie obejdzie. Chodzi o inwestycje wymagające potężnych nakładów. W przypadku Buska szacunki mówią o 1,2 mld zł. Budowa torów do Piekiełka i modernizacja linii do Sącza i Zakopanego to 4-5 mld zł - napisał "Puls Biznesu".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 694 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 122 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.