PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odlot opóźniony o 18 godzin

Autor: PAP
23-07-2010 08:43

Samolot z ponad 100 pasażerami, udającymi się na grecką wyspę Rodos, wystartował w czwartek po godz. 23 z lotniska w Pyrzowicach (Śląskie) - podały służby portu. Turyści opuścili kraj ponad 18 godzin po, planowanej pierwotnie, godzinie wylotu.

Zgodnie z planem czarterowy samolot miał wystartować o godz. 4.50, a więc pasażerowie na lotnisku musieli się stawić w środku nocy. W samolocie wystąpiła awaria. Mechanicy rozpoczęli naprawę, a wylot przesunięto na godz. 9.00. Prace się przedłużały, a pasażerowie - klienci kilku biur podróży - coraz bardziej się denerwowali. Skarżyli się m.in. na brak informacji i dostępu do bagażu, który został już umieszczony w samolocie. "Są tu rodziny z małymi dziećmi, wszyscy jesteśmy zmęczeni, a nikt nie udziela nam informacji" - powiedziała PAP pani Ewa.
Jeszcze na lotnisku turystom podano dwa posiłki. Wczesnym popołudniem okazało się, że awarii nie można szybko usunąć. Pierwsza, dostarczona z Warszawy, część zamienna nie rozwiązała problemu. Drugiej nie było w stołecznych magazynach, trzeba ją sprowadzić zza granicy. Zapadła decyzja o podstawieniu innego samolotu, który miał jednak odlecieć dopiero wieczorem. W tej sytuacji turystom zapewniono zakwaterowanie w hotelu w pobliżu lotniska oraz posiłki.

Rzecznik portu Cezary Orzech powiedział PAP, że pasażerom zapewniono właściwą opiekę. Mogli też dostać swój bagaż - komunikaty na ten temat ogłaszano z lotniskowych głośników. Przypomniał, że obowiązek informowania pasażerów w razie kryzysowej sytuacji spoczywa na biurach podróży, które organizują ich wypoczynek.

Zepsuty samolot należy do spółki LOT Charter. Jak poinformował PAP rzecznik Polskich Linii Lotniczych LOT Jacek Balcer, wylot pasażerów z Pyrzowic opóźnił dodatkowo alarm bombowy na lotnisku Okęcie. Stamtąd startował bowiem samolot, który z Pyrzowic miał ich zawieźć do Grecji.

Warszawski port był nieczynny przez trzy godziny, a później ruch na nim bardzo się zagęścił. "Przepraszamy pasażerów. W biznesie lotniczym na pierwszym miejscu jest jednak bezpieczeństwo, a na drugim komfort pasażerów" - powiedział Balcer.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 958 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP