Miesiąc po otwarciu nowego terminalu na warszawskim Okęciu władze lotniska snują ambitne plany jego rozwoju. Jednym z nich jest przekształcenie Okęcia w centrum przesiadkowe.
Pierwszym krokiem do rozwoju warszawskiego lotniska było otwarcie drugiego terminalu. - Na obecnie działającym lotnisku jesteśmy w stanie obsługiwać około 13 mln pasażerów w ciągu roku. Przy niższym standardzie obsługi pasażerów moglibyśmy obsługiwać ich nawet o 40 proc. więcej - mówi cytowany przez dziennik Michał Marzec. Jego zdaniem, jeśli by usprawniono i poprawiono koordynację, zoptymalizowano ruch w powietrzu i na ziemi, to przepustowość lotniska mogłaby się zwiększyć o dalsze 20 proc.
Warszawskie lotnisko kusi linie lotnicze nowymi zniżkami opłat lotniskowych. M.in. oferuje przewoźnikom, w przypadku uruchomienia nowych tras, 75 proc. zniżki opłat za lądowanie przez pierwszy rok od uruchomienia trasy i 50 proc. zniżki przez trzy kolejne lata. Proponuje też zniżki w przypadku opłat pasażerskich, co może się bezpośrednio przekładać na ceny biletów lotniczych. - W przypadku jednego samolotu oznacza to oszczędności rzędu kilkuset złotych, a nawet kilku tysięcy - mówi Marzec.