XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Okęcie ma szansę stać się portem tranzytowym

Okęcie ma szansę stać się portem tranzytowym
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

LOT ogłosił otwarcie połączenia z Pekinem, natomiast Emirates przymierza się jesienią 2008 r. do uruchomienia trasy z Warszawy do Dubaju. Dzięki nim Okęcie ma szansę stać się prawdziwym portem przesiadkowym

To, że LOT od marca przyszłego roku będzie trzy razy w tygodniu latał do Pekinu, jest już sprawą przesądzoną. Rozpoczęła się już nawet sprzedaż biletów. Uruchomienie połączenia przez Emirates pozostaje na razie w sferze planów - poinformowała "Rzeczpospolita".

Ostateczną decyzję przewoźnik uzależnia m.in. od tego, czy uda mu się ustalić z LOT warunki przyszłej współpracy. Czego oczekuje od naszej linii, na razie nie precyzuje.

Rozmowa szefów obu przewoźników ma się odbyć na początku września. Będzie najprawdopodobniej dotyczyła stworzenia wspólnie takiej siatki połączeń, by do Dubaju przez Warszawę mogli latać również nasi wschodni sąsiedzi. Natomiast dowiezienie ich na Okęcie będzie właśnie zadaniem LOT. Tylko on, na podstawie umów dwustronnych, może latać z Polski do krajów, których rynek lotniczy nie został otwarty - wyjaśnia dziennik.

Emirates planuje, że z Warszawy do Dubaju będzie wykonywać na początku jeden lot dziennie, a z czasem - być może - dwa. Samoloty arabskiej linii przeznaczone do obsługiwania tej trasy będą mogły wziąć na pokład ok. 300 osób - podaje "Rz".

Obecnie arabski przewoźnik do swojego macierzystego portu lata z czterech niemieckich lotnisk. Współpracuje przy tym z LOT, który dowozi mu pasażerów z naszego rejonu. Jeżeli rejsy zaczną być realizowane bezpośrednio z Warszawy, będą o około czterech godzin krótsze i o kilkaset złotych tańsze niż te z przesiadką np. we Frankfurcie.

Arabska linia nie zamierza jednak walczyć o pasażerów najniższymi cenami. Polityka jej szefów przewiduje promowanie klasy biznes - wyjaśnia "Rzeczpospolita".

Emirates przyciągają klientów również zniżką na hotel w Dubaju. Dla pasażerów klasy ekonomicznej może ona sięgać co najmniej 20 proc. Klienci klasy biznes mają hotel oraz dowóz na lotnisko w cenie biletu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Okęcie ma szansę stać się portem tranzytowym

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!