Blisko 1,2 mld zł na inwestycje zamierza do 2012 przeznaczyć Port Lotniczy Okęcie. Przede wszystkim zostanie dokończona budowa Terminala 2, który zostanie zintegrowany z Terminalem 1. Spółka planuje też unowocześnić wyposażenie nawigacyjne.
Jak dodał, integracja terminali ma zostać ukończona do 2012 r.
Jak poinformował Marzec, inwestycje na płycie lotniska dotyczyć będą m.in. pełnej modernizacji dróg startowych, budowy nowych odcinków dróg kołowania, nowej płyty postojowej dla samolotów oraz do ich odladzania, budowy scentralizowanej infrastruktury paliwowej.
"Planowane przez nas inwestycje w najbliższych latach sięgną 1 mld 200 mln zł. Oczywiście będziemy musieli się wspomagać finansowaniem zewnętrznym. Liczymy na unijne środki, nie mniej jednak zakładamy, że większość inwestycji zostanie wybudowana przy pomocy kredytów albo emisji obligacji" - powiedział dyr. pionu finansowego Michał Nowotny.
Zakończenie prac budowlanych na płycie lotniska, które były zapisane w kontrakcie z hiszpańskim konsorcjum Ferrovial, Budimex, Lamela (w październiku ub.r. Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zerwało z nim umowę - PAP) planowane jest na czwarty kwartał 2009 r. Pozostałe inwestycje, na płycie lotniska, zostaną ukończone w 2011 r.
"Wspólnie z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej zamierzamy podjąć działania na rzecz wyposażenia lotniska w dodatkowe pomoce nawigacyjne, jak i procedury umożliwiające prace lotniska w bardzo złych warunkach pogodowych (np. w czasie śnieżyc czy silnej mgły)" - powiedział Marzec.
Wśród pozostałych inwestycji, Marzec wymienił m.in. budowę hoteli, biurowców, centrów biznesowych, a także inwestycje poza lotniskiem - parkingi i drogi.
"Chcemy zbudować połączenia drogowe z siecią autostrad wokół Warszawy i kolejowe z Dworcem Centralnym. Stacja kolejowa jest już w stanie surowym, czekamy na podłączenie torów kolejowych" - dodał Marzec.
W 2009 r. zostanie wybrany wykonawca na budowę pirsu południowego Terminalu 2 oraz pirsu centralnego Terminalu 1. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na czwarty kwartał 2010 r.
Pirsy są to przedłużenia hali głównej terminalu lotniczego, zazwyczaj węższe od niej. Od pirsów odchodzą rękawy - kryte przejścia, którymi można się bezpośrednio przedostać na pokład samolotu.
"W 2012 roku pasażerowie będą korzystali z jednego, spójnego architektonicznie i organizacyjnie terminalu pasażerskiego. Będziemy gotowi na przyjęcie kibiców finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2012" - podkreślił Marzec.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Okęcie zamierza wydać 1,2 mld zł na inwestycje do 2012 r.