XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

"Okrągły stół" ws. mostu Krasińskiego do 11 grudnia

"Okrągły stół" ws. mostu Krasińskiego do 11 grudnia
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Pierwsze spotkanie przedstawicieli mieszkańców Warszawy ws. budowy mostu Krasińskiego odbędzie się do 11 grudnia br.; będzie miało formułę okrągłego stołu - zapowiedzieli w piątek przedstawiciele stołecznego ratusza. Radni z Żoliborza nie chcą w ogóle powstania tej przeprawy.

Most ma połączyć ul. Krasińskiego na Żoliborzu z ul. Matki Teresy z Kalkuty na Targówku. Inwestycja budzi obawy mieszkańców Żoliborza, że sprowadzi wzmożony ruch samochodów do tej dzielnicy.

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz powiedział na piątkowym briefingu w ratuszu, że miasto przygotowało harmonogram konsultacji społecznych dotyczących budowy mostu Krasińskiego. Zaznaczył, że realizacja tej inwestycji jest przewidziana dopiero w latach 2021-2024, 2025.

Konsultacje mają składać się z dwóch zasadniczych etapów. Pierwszy, który rozpocznie się już w najbliższych dniach, będzie miał formułę tzw. okrągłego stołu, gdzie będą mogli spotkać się wszyscy przedstawiciele mieszkańców zainteresowanych budową mostu. Na tych spotkaniach ma zostać wypracować forma konsultacji i ich dokładny przedmiot - wyjaśnił dyrektor stołecznego Centrum Komunikacji Społecznej Krzysztof Mikołajewski.

"Pierwsze spotkanie tej grupy okrągłego stołu, która zostanie wytypowana przez dzielnice, ma się odbyć do 11 grudnia" - zapowiedział Mikołajewski.

Kolejnym etapem konsultacji, od stycznia przyszłego roku, mają być spotkania z mieszkańcami i warsztaty. Na ich podstawie ma powstać raport, dzięki któremu ratusz przedstawi i ustosunkuje się do oczekiwań mieszkańców względem budowy mostu Krasińskiego.

Przeciwni budowie przeprawy są radni Żoliborza, którzy w środę jednogłośnie opowiedzieli się przeciw tej inwestycji. Radny Tomasz Michałowski powiedział w piątek dziennikarzom, że budowa mostu Krasińskiego uderzy w mieszkańców jego dzielnicy, a nie rozwiąże problemów komunikacyjnych w Warszawie.

Przekonywał, że miasto nie ma systemowych rozwiązań ws. organizacji ruchu samochodów w mieście. Argumentował, że most Krasińskiego zniszczy tkankę architektoniczną i przyczyni się do większego zanieczyszczenia powietrza i hałasu w dzielnicy.

"Na Żoliborzu trwa bardzo silny protest mieszkańców przeciw budowie mostu, w tej chwili są ponad trzy tysiące podpisów pod petycją do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz o wstrzymanie inwestycji. Nie wiem, jak miasto chce procedować konsultacje, kiedy trwa protest" - powiedział Michałowski.

Zapowiedział, że w piątek, 4 grudnia odbędzie się protest przed ratuszem, na pl. Bankowym. A na sesji budżetowej Rady Warszawy, 10 grudnia przedstawiciele Żoliborza mają zamiar przekazać prezydent stolicy podpisy pod petycją przeciw budowie mostu.

Wskazał, że zamiast wydawać pieniądze na budowę mostu lepiej przeznaczyć je na dokończenie drugiej linii metra, obwodnicy śródmiejskiej po stronie praskiej czy na budowę innych mostów w południowej części Warszawy.

Na początku listopada br. rozstrzygnięty został przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na budowę Trasy Krasińskiego wraz z mostem przez Wisłę, wygrała firma Mosty Katowice, która zaproponowała cenę prawie 6 mln zł.

Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie zaktualizować istniejącą dokumentację Trasy Krasińskiego od pl. Wilsona do ul. Matki Teresy z Kalkuty. Termin realizacji zadania został określony na 31 października 2016 r., ale Mosty Katowice zaproponowały skrócenie terminu o trzy miesiące, czyli do 31 lipca 2016 r.

Budowa trasy została podzielona na dwa etapy: najpierw byłby budowany fragment od pl. Wilsona do ul. Jagiellońskiej wraz z mostem drogowo-tramwajowym, a następnie odcinek od ul. Jagiellońskiej do ul. Matki Teresy z Kalkuty z wiaduktem nad torami kolejowymi.

Rzeczniczka stołecznego Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska mówiła na początku listopada, po rozstrzygnięciu przetargu, że koszt budowy pierwszego etapu inwestycji to ok. 600 mln zł, a drugiego ok. 500 mln zł.

Na moście mają być po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i osobno torowisko tramwajowe, a także ścieżki rowerowe i chodniki po obydwu stronach przeprawy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: "Okrągły stół" ws. mostu Krasińskiego do 11 grudnia

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!