XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Olsztyn ma dodatkowe dofinansowanie na tramwajowy projekt

Olsztyn ma dodatkowe dofinansowanie na tramwajowy projekt
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Na budowę tras tramwajowych - środka transportu, który wraca do Olsztyna po 50 latach - gmina Olsztyn otrzymała dodatkowe 25 mln zł. z UE. Inwestycja ma zakończyć się w październiku - poinformował PAP prezydent Piotr Grzymowicz.

Dodatkowe pieniądze przekazała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. "PARP dysponowała wolnymi środkami, które przeznaczyła na zwiększenie kosztów kwalifikowanych naszej inwestycji. Dzięki temu wskaźnik dofinansowania unijnego wzrósł do 80 proc" - poinformowała PAP rzeczniczka urzędu miasta w Olsztynie Marta Bartoszewicz.

Według rzecznika PARP Miłosza Marczuka wartość dofinansowania projektu tramwajowego ze środków unijnych wynosi 375,6 mln zł. Pieniądze wykorzystane na podniesienie dofinansowania tego projektu pochodzą z oszczędności na innych projektach oraz z różnic kursowych między euro a złotówką.

Jak podał PAP prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz kwota dodatkowego dofinansowania wpłynęła w dwóch transzach: pierwsza kwota opiewała na 13,5 mln zł, a druga na 11,6 mln zł. Dodał, że ma już informacje z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, iż gmina uzyska kolejne pieniądze w wysokości 10 mln zł.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 375,6 mln zł.

Trasy te połączą najbardziej odległe dzielnice miasta, Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym, a także miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Od linii głównej w śródmieściu odchodzą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki.

Oprócz linii tramwajowych powstała zajezdnia dla tramwajów oraz nowa ulica - Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. W ramach tego projektu zakupiono tramwaje, wyznaczono buspasy, czyli pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, instalowany jest też inteligentny system sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Olsztyn ma dodatkowe dofinansowanie na tramwajowy projekt

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!